Tillbaka.

Usch vad jag inte kommer ha tid att blogga den närmsta tiden. Kommer vara tvungen att plugga en massa, massa nu de kommande två veckorna för vi har examen om 15 dagar och jag kan inget i nuläget. Kan ju lätt sga att jag aldrig har känt mig så korkad och trög som jag gör nu! Det är helt sjukt vad ens självförtroende kan sjunka av att vara runt en massa smarta människor hela tiden. Fast jag har faktiskt konstaterat att alla är inte nödvändigtvis smartare än mig men väldigt ambitiösa. Så ambitiösa som jag vet att jag aldrig någonsin skulle kunna bli. Men lite ambitiös hade ju inte skadat. Jag är vilt nervös inför examen och hoppas så innerligt att jag består den. Hade varit sjukt jobbigt psykiskt att inte göra det. Men någon måste väl kugga på den...

I helgen har jag tagit det ganska lugnt. Denna veckan har faktiskt varit lugnare än tidigare veckor här. Och det har faktiskt varit ganska skönt. Jag har inte varit på humör på att sticka ut och göra en massa utan har mest bara velat ta det lugnt. Och det har jag verkligen. Sminkade mig inte på varken lördagen eller söndagen trots att jag och M var iväg på marknad och handlade grönt och att I och E skulle hit på lördagen. I och E känner mig så bra nu så de får faktiskt ta att se mig osminkad. Jag hoppas att de kan tycka om mig ändå. Och det tror jag faktiskt att de kan, jag bakade trots allt en väldigt goda kärleksmums till vår Beck-söndag som iaf fick dem att vilja umgås med mig.

I och E kom hit på lördagen och åt lite och vi satt och pratade skvaller om sånt som har hänt i klassen (150 killar och tjejer i åldern 19-22 innebär att det händer rätt mycket att skvallra om här) och en massa annat. E var bakis som tusan och tyckte att han kom ihåg allt från fredagen. Efter att vi berättat om kvällen konstaterades dock att det man inte kommer ihåg kan man inte veta att man inte kommer ihåg och E skämdes. Men kul hade vi åt det. E gick iaf hem tidigt för han behövde sova så jag och I kollade på film och mös för m var iväg på bio. Det var skikkeligt koseligt och en lagom aktiv kväll. Söndagen gick åt till att sova, plugga, baka och städa lite (väldigt lite men ändå). Jag och M skulle gå ut och gå men när vi gick ut genom ytterdörren bestämde vi oss för att bara gå rundan till affären och tillbaka. Så under lördagen ch söndagen var jag nog utanför ytterdörren max, och då verkligen max, två timmar.

Idag har jag pluggat en massa timmar och har fortfarande en del jag behöver plugga. Skulle dock behöva sova också. Satt på föreläsningen idag och insåg att jag räknar ner dagarna tills jag kommer hem nu så jag ska definitivt försöka komma hem på torsdag. Saknar alla där hemma sjukt mycket. Mamma berättade om hennes planer för helgen och jag längtar så otroligt mycket.

Nu ska jag försöka dra mig själv mot sängen med Cellular physiology i handen och peppa mig själv att läsa den. Kommer garanterat somna med den i handen utan att ha förstått något av vad jag läste...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ehm, du kan kanske inte köpa ut lite sprit till mig i danmark. jag har inga fina päron som köper ut åt mig så kanske? Annars kanske jag kan få köpa nåt av dig? Vi ska ju skaka roumpa på fredag! OH YEAH!

2009-03-18 @ 20:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0