Lugn dag.

Idag har varit en riktigt lugn och mysig dag. Var supertrött när jag cyklade hemifrån kvart över sju i morse för att komma till skolan för att ha min studiestartsopgavepresentation (shit, långt ord). Var faktiskt så trött när jag vaknade att jag gick upp, tog på mig jeans, strumpor och tröjor och grejer. När jag hade klätt på mig allt inser jag plötsligt att fan, jag glömde att byta trosor så var det på det igen. Då är jag trött! Men jag kom dit och vi hade presentationen och jag har nu bestått min första examen. Eller ja, det räknas inte riktigt som en riktig examen men ändå. Vi kan kalla det det för då känns det lite bättre. Sen var jag iväg och skulle läsa lite men jag somnade bara till nästan så jag satt och snackade istället mest. Men det var mysigt iaf. Kom hem, geggade runt i diskmaskinen för det har blivit stopp i den. Mysigt. Och sen fick jag snackat lite med min Isak. Det var skönt att få prata lite med honom...

Sen lagade jag och tjejerna jag bor med mat och åt middag tillsammans för första gången. Det var middag med supergod hemmalagad pizza, med aberginer och chevré och annat gott på. Verkligen supergott. Det var väldigt trevligt och kul att faktiskt få lite mer chans att lära känna de andra också. Vi hann med en del tjejsnack och skvaller och andra roliga saker så det var väldigt mysigt. Sen poppade jag och M popcorn och kollade på en riktigt bra film. Ska kolla upp vad den hette imorgon och skriva det då för den är verkligen sevärd. Hade aningen svårt att hålla mig vaken dock men jag såg det mesta iaf för jag ville verkligen se det. Och den var bra så det var mer att jag var alldeles för trött för att kunna hålla mig vaken än att den inte var bra.

Det var väldigt skönt med en lugn kväll och att få lite chans att återhämta sig. Imorgon ska jag sova ut och sen ska jag på zoo. Sen är det middag med medister (dansk korv som tydligen ska vara specialitet här men som skulle vara typ som isterband så vi får väl se hur det smakar) med förfest och sen är det utgång igen. Usch, det här festandet kommer trötta ut mig helt och hållet. Jag ska försöka få lite läst imorgon också så det blir en hektisk dag. Så jag ska sova nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0