I love the silence when you are near.

Imorgon är det pubcrawl och jag är laddad till max. Vi ska ut och äta på italiensk restaurang med vårt sociala hold först och sen ska vi ut på pubrunda. Har kollat på pub-schemat och det verkar bli en superkul kväll. Jag ser verkligen fram emot allt. Kollade på gruppen på facebook där det kommer upp lite information om det och där var 97 bekräftaed gäster igår. Så vi kommer bli kring 100 medicinstuderande som ska på pubrunda en onsdag. Snacka om Party! (För om det är en sak jag ahr lärt mig av att bo i här är det att för danskarna spelar det ingen roll vilken veckodag det är, det finns alltid nåting att fira och någonstans att festa. Men hej, vem är jag att döma så det är väl lika bra att jag följer med!) Ska bli kul att se hur vissa saker (speciellt en) artar sig imorgon med tanke på den senaste tiden men det får gå som det går. Jag känner inte att jag vill engagera mig för mycket i något nu utan det känns som bäst att bara ta det väldigt lugnt med allt vad det där heter och så får väl tiden avgöra resten. Gillar faktiskt läget väldigt mycket nu så för min del kan det gärna stanna såhär ett tag. MEn vem vet, jag är ju inte sådär duktig på panering.

I helgen ska det pluggas för nu ska vi börja läsa en ny bok. Vi ska börja lite med matte nu och det ska bli kul. Något som jag kanske tom kan klara av bra, nu ska vi inte hoppas för ycket men om det är något ämne som jag brukar klara så är det matte. Hade varit så härligt att kunna hjälpa folk med något efter att de har fått hjälpa mig så mycket. Och jag har än inte fattat grejerna. De (kanske var jag lite smått en av dem) som trodde att man skulle kunna glida lite halvt genom läkarlinjen hade fel. Bigtime fel. Idag satt jag på univeristetet till sju och pluggade men jag tror ändå inte jag förstod riktigt vad jag gjorde så jag får sitta med det imorgon också. Känns som att det aldrig tar slut. Men ja, imorgon ska jag få gjort en del och sen är det pubcrawl. På torsdag har jag sen 45 minuters föreläsning och sen ska jag ha fyra timmars akut beredskap. Det ska bli superintressant med akut beredskap och jag ser fram emot det väldigt, väldigt mycket. Det är såna grejer jag vill lära mig nu. Så man kan känna sig lite som en läkarstudent och inte bara en korkad en.

Och idag har jag föresten varit väldigt, väldigt spänstig. Jag var på universitetets simhall halv nio idag och simmade 1,5 km utan en enda paus innan föreläsningen idag. Sen var jag iof helt slut på föreläsningen så i fortsättningen får det nog bli efter föreläsningarna. När jag sen kom hem från uni lagade jag mat (som blev supergod) och sen gick jag och M ut och gick samma runda som vi gick igår. Idag gick den dock snabbare och vi var hemma igen efter 45 minuter men det var rätt lagom. Kändes skönt med frisk luft och det är väldigt skönt att komma ut och gå lite. Nu hoppas jag bara att jag inte har tagit ut mig för mycket inför pubcrawlen imorgon men det ska nog gå. Det får gå!

Nu ska jag nog snart dra mig mot sängen för sådär väldigt mycket energi ska jag ju inte påstå att jag har...

Kommentarer
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Hej Josefin!

Kul att du skrev i bloggen! Har tänkt en hel del på hur du har det i Odense. Din mamma sa att du trivdes bra. Ja hoppas vi hinner träffas nån gång när du ändå är i Malmö och hälsar på, tänkte skriva hemma men hehe..nu är hemma Odense ju.

Lycka till med alla studier..

Kram jessica

2009-03-04 @ 08:48:38
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Anna

Har du hittat dig en liten Flemming-Preben äntligen?

2009-03-04 @ 10:25:47
Postat av: Stephanie (hoppas du kommer ihåg mig...)

Vi saknar dig. Sluta ha ett sånt tufft liv, det är orättvist. :P

2009-03-04 @ 13:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0