Hemma.

Om en vecka är jag hemma i Malmö nu. Hemma! Det ska bli så skönt att komma in genom dörren och vara i mitt hus igen. Att vara i min stad. Jag har galet mycket hemlängtan nu och den blir bara värre. Jag längtar sjukt mycket till nästa vecka när jag sätter mig på tåget hem. Måste läsa en hel del men bara det här att få sitta hemma och läsa ska bli härligt. Jag trivs fortfarande jättebra här, verkligen, men jag känner mig ganska mätt på festandet och det här just för stunden. Men sen har jag ju gjort detta i två månader nu. Var på vår sista organiserade fest igår och jag kände mig allmänt osocial. Pratade med rätt mycket folk, en del nya också som var jättetrevliga, men jag ville mest bara hem och sova hela kvällen. Var jättetrött redan när vi kom dit vid sex och gick mest bara och väntade på att bussarna skulle gå in mot stan. Så när bussarna väl gick in mot stan och många skulle dra vidare ut gick jag hem. Det ni. Så trött var jag. Men det är skönt för det var en lugn kväll för mig igår så jag mår toppen. Ja, förutom huvudvärk som garanterat inte är bakishuvudvärk utan antagligen brist på sömn-huvudvärk.

Ikväll blir det en väldigt lugn kväll har jag tänkt. Förhoppningsvis någon som vill komma hit och kolla på film, annars gör jag det nog själv. Men norrmännen brukar inte vara så svårövertalade. Får locka med kladdkaka annars.

Nu ska jag sova lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0