Dominans och kallingar.

Häromdagen satt vi några tycken och pratade om olika dumma och roliga ord på norska, svenska och danska i matsalen på universitetet. Så av någon aledning kom vi in på ordet Kalling. Kan inte komma ihåg vad det betyder på norksa och svenska, får nog ta och fråga dem imorgon igen. Men iaf så skulle jag och M förklara vad det betyder på svenska. Vi började med att förklara med andra ord såsom "undertöj" och "boxer" men ville även sätta in ordet i en mening. Av någon anledning fick jag för mig att det var ett bra exempel att högt säga "Av med kallingarna" där vi satt med flitiga studerande runt oss. Vet inte var tusan den meningen kom från men högt och bestämt sa jag det så nu har de konstaterat att jag är en dominerande kvinna. So much for shy and innocent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0