Tentaperiod och sommar.

Så är det två veckor kvar till den stora tentaveckan nu. Då har jag tre tentor och jag kan inte alls grejerna än. Har läst på embryologin helt nu så nu vet jag faktiskt typ hur ett foster bildas. Jag kan iaf den delen jag behöver kunna till tentan och det är jag nöjd med. Så nu är det bara cellbiologi och histologi att läsa på också. Ska arbeta tusan med i veckan så att jag förhoppningsvis kan lära mig det ganska snart. Det känns drygt som tusan att sitta inne hela dagarna och läsa istället för att ligga ute i den sjukt varma, härliga solen (det är föresten 20% mer UV-strålning i år än det brukar vara, så kanske är det bra att jag är inne?). Jag kommer komma hem tjock och vit eftersom jag inte rör något på mig och är inne hela dagarna men förhoppningsvis klarar jag tentan iaf. Och gör jag det så ska jag minsann ligga ute och njuta i solen med gott samvete i sommar! Jag har sjuk hemlängtan och går och räknar ner till när jag kan åka hem och träffa alla hemma! Jag saknar er alla sjukt mycket. Det är inte det att jag inte trivs bra här, det gör jag verkligen och jag kommer garanterat sakna folket här när vi är iväg från varandra i sommar men jag vill bara hem. Jag saknar allt där hemma, blev t.o.m. väldigt sugen på falafel häromdagen, och vill hem och njuta och koppla av och ha sommarlov.

Snart fyller jag år! Yeah! Jag lär typ bara få saker som har med lägenheten att göra och då kommer jag verkligen känna mig vuxen. Jag vet inte vilket som är värst egentligen: Att veta att jag kommer få hushålds-grejer eller att tycka att det är praktiskt att få det?

Jag kommer antagligen åka in till Odense i sommar och jobba vissa veckor/långhelger men vara hemma i Malmö väldigt mycket också. Det ska bli såååå skönt!

Nu ska jag hänga upp min tvätt som jag har tvättat 3 gånger nu för att jag inte insåg förrän efter andra tvätten och andra torkningen att stolarna som jag hängde upp tvätten på tydligen färgade av sig på de nyatvättade kläderna. Drygt! Men nu är det rent! Yeah, jag kan få rena underkläder!

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0