So far.

Jag har så kul här! Trivs verklgien som fisken i vatten. Har lärt mig så oerhört mycket danska redan så fortsätter det i denna farten så lär jag väl snart kunna göra mig hyfsat förstådd utan att behöva ta till engelska ord och så. Men jag tränar engelskan oerhört mycket också. Och jag lär mig norska. Det enda sårket som tar lite skada är svenskan etfersom jag blandar ihop alla möjliga språk nu och är helt lost stundtals. Haha, har slutat säga roligt för det blir bara så fel när man säger det.

En liten sammanfattning av dagarna som gått (det känns btw som att jag har varit här mycket längre än 3 dygn. Det känns inte alls som att det var i förgår jag började skolan.):
Torsdag:
Skolan började och jag var nervös över att det typ bara skulle vara nytt folk. Jag och M (som jag bor med) hamnade dock i samma sociala hold (hold = grupp) så där var en jag kände. Uppropet började med lite snack från dakanen och sånt som jag inte alls förstod mycket av men ja, jag skrattade när andra skrattade och klappade när det verkade vara tid för det och försökte hänga med så mycket som möjligt. När studievägledaren pratade så började hon prata nåt om någon Morten som hade sökt in men inte fick börja eller nåt, jag förstod inte alls mycket, och plötsligt så reser sig en kille mitt bland bänkraderna och skrek typ "For helvede!" och slog i bänken och skrek nåt mer. Jag belv pass som tusan och förstod inget alls. Efter ännu mer konstiga saker som hände och en massa roliga skämt och filmer och sånt delades vi in i våra sociala hold och hade grejer med det. Där skulle vi bla prata två och två om lite olika grejer för att lära känna varandra. Jag pratade med en kille från Chicago och bara pratade engelska i princip. Väldigt rolig och härlig att prata med. Det var en del lustiga människor i gruppen men en hel del som var väldigt kul att prata med också. Efter att ha suttit i de grupperna ett tag kulle vi äta lunch. Där märktes skillnaden mellan svenskar och danskar. För gud vad vissa danskar drack öl redan då. Efter allt detta hade vi lite tid för oss själva så jag och M stack hem och vilade lite (jag hade huvudvärk av att ha ansträngt mig så mycket för att förstå danskan) och gjorde oss iordning. Sedan var det middag och fest! På middagen avslöjades det att fyra av de som var i vårt hold var mullvader, dvs inte alls nya studenter utan de hade redan gått där ett tag. Bla var Chicagokillen detoch jag hade blvivit lurad till tusen. Festligheterna började lite halvstelt men blev allt annat än stelt. Pratade med en hel del folk och hade riktigt kul. Bla. det blev mycket prat med två av mullvaderna i mitt hold och halv ett gick jag, M, Chicagokillen och mullvaden S vidare till deras favoritpub och snackade. Vi snackade och tramsade med dem resten av natten och hade väldigt väldigt kul. Fick en del internskämt redan då. Men smått lurad kände man sig allt när vi efter ett tag fick reda på att de som vi trodde var förstaterminsstudenter egentligen var 11-terminsstudenter och alltså skulle vara färdiga läkare om ett år. Men roliga var de och jag var helnöjd med hela dagen.

Fredagen får sammanfattas senare för nu ska jag nog ta och röra mig upp ur sängen  och försöka göra något vettitg innan jag ska till uni och kolla på film.

Men för att sammanfatta läget för tillfället: Det er rigtigt sjovt at leve i Odense! (Har ingen aning om det blev rätt men säger man det så förstår danskarna mig iaf.)

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, skriv mer, din blogg är bajskul nu ju! :D

2009-02-01 @ 18:27:10
URL: http://asfaltbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0