Tisdag.

Har precis lagt mig i sängen med laptopen i knät. Har haft fullt upp hela dagen fram tills nu. Först var jag i skolan och lyssnade på föreläsare som pratade alldeles för snabbt och mumlade som tusan. Alltså förstod jag ingenting. Synd för det verkade intressant men jag får väl läsa om det i boken istället. Har föresten köpt mina böcker för första delen av terminens studier. Var inte så farligt många som jag trodde. Men sen är det bara för två månader också. Ska nog läsa lite i någon av böckerna innan jag somnar idag. Så somnar jag nog gott sen iaf.
Efter skolan kom jag hem, bytte om till mjukisbyxor, gick i dem i tio minuter och sen var det dags att byta om igen för då skulle vi vidare för att handla danskt kontantkort och sen möte med ett läkarstuderande-förbund typ. Vi fick lära oss att man tydligen inte köper kontantkort i affärer nu för tiden utan det görs visst via internet. Så det ska jag beställa idag tror jag. Mötet var ganska givande och de bjöd på macka och öl efter så det var riktigt nice. Student som man är så är det aldrig fel med gratis mat och dricka. Efter det var vi ett gäng från mitt sociala hold som stack till en biljadhall jättenära där jag bor och spelade lite biljard. Jag stannade inte så länge för jag behövde hem och plugga lite men det var riktitg kul. Så nu ska jag kolla lite på en sida om hur man ska söka efter information på internet och sen läsa lite i någon av mina nya böcker. Måste komma in i pluggandet på riktigt nu men skolan kändes liiite bättre idag iaf. Eller lite lugnare. Men jag måste lära mig så sjukt mycket kemi att jag inte vet hur jag ska hinna med det och fortfarande ha något form av liv. Men jag får väl försöka.

På lördag ska vi iaf ut på läkarstudentbaren i stan (där hänger typ bara läkarstudenter om jag har förstått det rätt) och formodligen laga mat ihop i ett gäng inna. Det vill jag för det låter sjukt mysigt men vi ska bara hitta någonstans att vara. Annars gör jag och M det själva i vår lägenhet. Det går med.

Ha det gott och sakna mig gärna lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0