Jag ser det snöar.

Ja, det snöar här idag. Väldigt fint men mindre bra om det kommer mycket snö för jag har ingen aning om hur jag ska ta mig till universitetet imorogn om jag inte kan cykla. Men ja, snöa är väl det enda som händer här. Min första söndag här i Odense och jag kan redan konstatera att söndagar är inte roliga dagar. Jag gillar att ta det lugnt och lata mig till viss mån men här finns verkligen inget annat att göra. Ska nog gå ut och gå en runda idag med (Jag gick 1½ timme igår, i rask takt) men alla affärer är stängda vilket är lite tråkigt. De flesta var stängda igår med när jag var ute och gick vilket vr lite tråkigt för jag vill handla en dansk bok att läsa så att jag lär mig det bättre. För nu är jag verkligen inställd på att lära mig danska snabbt, jag kan ju inte prata normalt med människor här typ. Vill prata svenska/danska och inte engelska men när man pratar svenska/"danska" så blir det inte alls speciellt avslappnat för ingen förstår mig riktigt. Blev väldigt glad igår när jag kunde prata hyfsat normalt med en kille men det var inte ett jättelångt samtal och inte direkt någon diskussion. Ibland känns min komunikationsnivå lite som "Me Tarzan, you Jane".
Såg precis att jag har iaf att göra till nästan tre, det är Let's dance-repris på tv4 och jag får in den. Den svenska tv4 alltså. Det är bra för då kan jag kolla på idol när det kommer sen, om ett halvår väl men ändå. Men det här med kanaler jag får in är lite lustigt för jag får in fyra danska kanaler, en norsk, en tysk och en svensk. Vadå internationell tv?! Tyvärr är det inte några speciellt bra kanaler men jag kan iaf kolla på That 70's show och det går Vänner nån gång också på någon kanal så jag får väl vänja mig.

Ska nog faktiskt ta och läsa lite och kanske bada i badkaret sen. Fast lite grann hade jag velat vara hemma i Malmö idag och kunnat vara med och fira Tomas på födelsedagen. Men får väl gratta honom i efterskott sen istället. Det känns lite jobbigt faktiskt att inte kunna träffa familjen när jag vill. Men jag får vänja mig. Och jag kan ju faktiskt åka hem hyfsat ofta ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0