Som en snögubbe en sommardag.

Idag på jobb så kallade några gäster på mig när jag precis hade gått förbi dem.
Jag gick bort till dem och tänkte se vad jag kunde hjälpa dem med, jag hade ju trots allt tid för att mina bord var så lugna.
Jag såg att det var några som jag haft vid ett av mina bord för några veckor sedan.
När jag kommer bort dit så berättar de att de tittat efter mig men trott att jag inte jobbade idag för att de inte hade sett mig.
Och så berättade mamman att hon hade berättat om mig för sin man och att de tyckte det var synd när de inte kunde hitta mig.
Då smälte jag och tackade så mycket.
Sen när de skulle gå frågade jag barnen om de ville ha en ballong vilket de så klart ville (vilket barn vill inte ha en heliumballong?) så det fick de och deras ansikten sken upp.
Sen gick jag och gjorde annat men när de skulle gå så fick jag en kram av ena barnet, det andra var lite blygare och så tack så mycket men utan kram.
Då smälte jag verkligen.
Helt underbara var de och det de sa värmde så otroligt mycket.
I den stunden skulle inget kunnat få mig på dåligt humör.
Såna gäster älskar jag.
Det är såna gäster som gör att det är kul och givande att vara servitris.
De gjorde min dag kan jag lätt säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0