It’s a cold and it’s a broken hallelujah.

Jag är klädd för att dansa själv på mitt rum.
Jag har till och med tagit på mig mina gamla jazzdansskor som jag inte använt på år och dar.
Jag skulle dansa omkring lite tänkte jag.
Men så blev det inte.
För jag måste vara på bra humör för att dansa.
Det är jag inte ikväll.
Och ingen musik kan få mig att bli på bättre humör just nu.
Därför får Hallelujah spelas om och om igen i olika versioner.
Den får mig inte på bättre humör, den gör mig snarare ännu ledsnare men skit samma.
Jag orkar itne vara glad ikväll.
Jag är inte på humör för det.

Jag känner mig hur snygg som helst i mina dansskor.
Jag känner mig smidig och dansant som jag älskar att känna mig.
Men när jag försöker ta något danssteg så funkar det itne.
Jag har ingen känsla.
Jag måste tvinga fram dansen och så ska det inte vara.
Det ska vara så att jag inte kan sitta still på stolen utan att hoppa med benen.

Anledningen till att jag är ledsen ikväll är att jag har börjat tänka en del.
På olika saker som gör mig ledsen och besviken på ett sätt.
Jag var på toppenhumör innan idag.
Jag var och fikade med en tjej som jag ska börja med i Odense och trots att vi aldrig träffats innan så satt vi och pratade oavbrutet i tre timmar.
Tiden gick fort som tusan, som den gör när man har kul och jag känner mig mycket tryggare inför att börja där nu när jag iaf har pratat med en som ska börja där.
Jag var jätteglad och lättad.
Men när jag inte alls fick den responsen jag väntat mig när jag ville dela med mig av mitt glada humör och anledningen till det så blev jag ledsen.
Faktiskt lite sårad.

Nu ska jag lyssna på mer deppmusik.
Men ha en trevlig kväll vem ni än är som läser här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0