Bankdosa.

Idag hittade jag min bankdosa som jag varit av med ett tag.
Någon vecka har jag nog varit av med den iaf klantig och slarvig som jag är.
Mamma undrar nog lite hur jag ska klara hålla koll på allt när jag bor själv om ett halvår men det får väl lösa sig på nåt sätt.
Jag hittade den ju iaf.
Så nu ska jag ansöka om danskt bankkonto och bankkort.
Det måste jag ju också ha.
Eller ja, det underlättar ju.
Och blir billigare.
Har börjat få kontakt med andra svenskar som också ska börja med mig i Odense till vår.
Jag gillar hur internet kan göra att man hittar folk från alla möjliga ställen som ska gå samma väg som en själv.
Nu lyssnar jag på dansk musik som Isak skickade till mig.
Lite danska är ju itne fel att kunna.

Nä, jag måste städa idag så jag får inte fastna vid datorn.

Hej svej.

Kommentarer
Postat av: Anders

Hej!

Såg att du kommenterat i min läkarwannabeblogg. Jag är så avundsjuk på dig så det anar du inte. Nu till min fråga: i denna kvot 2 i Odense, baserar de antagning enbart på kunskapsprov och intervju, eller ska det till att man har toppbetyg och därefter gör bra ifrån sig på intervjun och kunskapsprovet? Moreover, stämmer det att danskarna numer höjt behörighetskraven för svenskar från MaC till MaE?



Hälsningar Anders

2008-09-19 @ 22:40:23
URL: http://trippelgeigert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0