Raining.

Idag cyklade jag hem efter jobb.
Det hade regnat en hel del idag så gatorna var blöta.
Och eftersom hösten har kommit på riktigt nu så var det riktigt mörkt ute trots att klockan bara var lite innan sju.
Jag hade musik i öronen och cyklade nästan samma väg som jag alltid cyklar.
(Tog en liten omväg den sista biten för att slippa de läskiga bitarna.)
Och jag mådde bra på det sättet som jag bara kan må när jag är för mig själv.
När jag andas frisk luft (jag är Malmötjej så frisk luft är väl kanske till ganska stor del fylld av avgaser och annat skit men jag var iaf utomhus) och tar mig fram bland lamplyktor och trafik.
Jag känner mig fri då.
Som att jag kan klara vad som helst.
Jag vill alltid känna så.
Regn gör att luften känns ren och fräsch.
Och ny.
Det känns som en nystart när det regnar.
Som om man börjar om på ett tomt blad igen.
Jag hoppas att jag får många såna cykelturer i min nya stad också.
Så att jag kan koppla av där på riktigt.
Jag hoppas att jag trivs i min nya stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0