Klännig.

Ikväll har jag sytt på en klänning.
En röd sådan.
Som pappa såg när den var halvklar och lät imponerad.
Det gjorde mig glad.
Speciellt när den bara var halvklar.
Men den ser ut att bli väldigt fin.
Ska nog lägga upp en bild här på bloggen när den är kalr.
Jag hoppas jag blir klar med den imorgon så jag kan ha den på mig på lördag.
För denna klänningen har faktiskt potensial att bli ritkigt snygg och att bli klar inom snar framtid.
Men det tar tid att sy om man ska göra det ordentligt.
Det som får mig att vilja sy är dock känslan av att ta på sig ett färdigsytt plagg och känna att jag själv har gjort det.
Då känner jag mig riktigt duktig och kreativ.
Speciellt när jag syr lite på måfå också.
Fast denna klänningen har varit halvt på måfå och halvt med mall.

Nä, nu inser jag själv hur tråkigt detta inlägget har blivit så nu ska jag sova.
Imorgon ska jag nog äte frukost på Systrar och bröder med mamma.
Mumma!
Sist jag var där var någon dag innan studenten.
Underbara studenten!

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0