One way or another.

Jag är på rätt så bra humör idag.
Mitt rum ser ut som ett helvete och jag borde verkligen städa lie men jag vill dansa runt på rummet istället (vilket jag iof inte har plats att göra nu med flyttkartongerna på golvet).
Men jag känner mig bra idag.
Jag känner att jag kan klara av det mesta.
Jag kommer klara av det jag bestämmer mig för.
Idag ska jag få pappa att sätta sig ner och kolla på kontraktet till rummet i Odense med mig.
Så jag kan skriva på det och skicka in det.
Nu börjar jag längta riktigt till Danmark.
Inte för att jag inte trivs här hemma nu.
Jag trivs faktiskt jättebra nu.
Och jag kommer sakna en massa när jag flyttar.
Men samtidigt känner jag att jag är redo för en förändring.
Redo för en ny utmaning.
Och jag tror att jag har kommit på varför jag så lätt blir trött på saker och vill bort från allt.
Jag tror det är för att jag vill ha förändring så fort något börjar bli för vardagligt.
Även om jag trivs med det trygga och hemmastadda så vill jag ut och uppleva nya saker mest hela tiden.
Därför längtar jag till Danmark.
För allt är nytt och ingen känner mig där.
När ingen gör det så får jag en chans att utvecklas till precis den jag vill bli.
Jag hoppas bara det blir bra.
För det är jag ändå lite nervös över.
Hur jag kommer trivas.
Men varför skulle jag inte trivas.
Nä, nu ska jag trivas i Danmark, så enkelt är det.
Saker blir väl till vad man gör dem till?!

Nä nu ska jag byta om från pyjamas och göra mig iordning för jag ska försöka få lite saker gjorda innan jobb idag.
Och för att jag känner mig rätt så lat när jag sitter såhär.
Men jag har iaf tagit mig ur sängen nu.
Haha, jag lever verklgien lyxliv nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0