Jag ser det snöar.

Nu snöar det här igen. Det är lite otroligt att det snöar såhär mycket här nere i november. De senaste åren har det inte kommit snö förrän typ i januari. En vit jul har vi inte haft på länge känns det som men i år kanske vi får det. Vi har redan nu isbanor på gatorna och i söndagsmorse var det 2 minusgrader. Det är ovanligt här. Men det är fint. Även om jag egentligen avskyr kyla något fruktansvärt mycket så kan jag inte låta bli att le när jag ser det snöa. Nu hade jag velat ta på mig overall och springa ut och göra snöänglar och ha snöbollskrig tills benen inte orkar mer och gå in och dricka varm  oboy som mamma gjort. Det hade varit supermysigt. Men det får nog snöa lite mer innan man kan gör det. Och jag kanske måste köpa mig en overall också. Och jag kanske måste hitta folk som inte hade asgarvat om jag kom gående i en overall. Men visst låter tanken härligt?!

Nu lyssnar jag på julmusik och funderar på om jag ska julpynta i veckan så att jag hinner få julstämning i år.
Det hade varit härligt som tusan! På jobb har vi julpyntat nu och det spelas jullåtar och jag kommer på mig själv varje gång det är någorlunda lugnt så att man faktiskt hur musiken med att gå omkring och tralla på jullåtar och smådansa av glädje. För visst är det något visst med julen. Och sen är det ju nyår efter julen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0