I wont disagree.

Har pluggat förvånadsvärt mycket fysik i veckan.
Prov imorgon.
Relativitetsteorin.
Det jag skulle ha gjort för två veckor sedan.
Men valde att inte göra.
Så imorgon ska det ske.
Mitt sista fysikprov någonsin.
Om jag inte väljer att försöka mig på slutprovet.
Vilket verkar hopplöst ändå.
Så jag hoppas verkligen, verkligen att jag får MVG på provet imorgon.
Och att jag har fått det på några innan också.
Fast jag tvivlar starkt på att jag har fått det på de tidiagre.
Och eftersom vi inte har fått tillbaka nåt i fysiken sen ett år tillbaka så har jag ingen aning.
Det borde finnas nån policy om att lärare måste rätta grejerna och lämna ut innan de får ge ett nytt prov.
Jävla skola.
Men nu är det iaf endast prov kvar i:
  • Historia
  • Samhäll
  • Svenska
  • Engelska
  • Matte
  • Kemislutprov eftersom jag hoppas på att kunna höja mig till MVG genom det.
  • Och så fysiken imorgon
Jag tror det är allt.
Det kanske verkar som en del men det är alla prov jag har kvar.
Någonsin i hela gymnasiet.
Gud vad skönt.
Gud vad skönt det ska bli att ta studenten.
Att slippa allt för ett tag.
Att bara leva.
Tills det riktiga allvaret börjar.
Jag vill så gärna bli läkare.
Nu!
Jag vill så otroligt gärna bli läkare.
Kan de inte basera intagningen på viljan?
Då hade jag absolut varit läkare om fem år.

(Och jag saknar Jocke.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0