Klockan 01:55

Klockan är fem i två på natten och jag ligger i sängen med min laptop i knät och tittar lite halvt på kitchen nightmare.
Jag är lätt en bättre servitris än dem.
Jag känner mig väldigt duktig när jag ser såna program faktiskt.
Och det är sjukt vad mycket jag har lärt mig på ett halvår.
För egtt halvår var jag en tjej utan någon större arbetserfarenhet (förutom ung i sommar-jobb typ).
Idag är jag en tjej med riktig arbetslivserfarenhet och som faktiskt har servitris som yrke.
Jag har tagit studenten och är inte arbetslös som alla säger.
Och vet ni det bästa med det hela?
Jag tycker faktiskt det är kul att jobba som servitris.
Det är ett yrke som jag inte alls hade tänkt mig att jobba med men som jag verkligen trivs med.
Jag vill vidare förr eller senare men jag trivs bra än så länge.
Jag känner mig faktiskt väldigt duktig som jobbar så mycket som jag gör.
Och snacka om att det kändes härligt att visa upp mina betyg och kunna säga att det faktiskt går väldigt bra att kombinera skola med pojkvän med jobb.
Och att klara av det bra.
Sen var det väldigt kul också att få stipendium som klassens fixare för att jag, K och Rib ixade balen och allt som hade med studenten att göra.
Det var en rätt bra självförtroendeboost.
Och det var kul att få någon riktig uppskattning för det också.

Som sagt är det sent nu och jag har jobbat en massa timmar så detta blir ett väldigt blandat inlägg.
(Klockan är nu 02:07)

Jag tänkte på en sak härom dagen.
Kommer inte ihåg hur jag kom att tänkte på det men det var någonting med att jag pratade med någon om komplex.
Eller kroppsnojor.
Tror det var Jocke jag pratade med.
Iaf.
Jag kom på det att jag har lagt av med det där med kroppsnojor.
Inte för att jag någonsin haft en massa av dem men nu bryr jag mig inte ens om att jag har stora fötter.
Eller nåt sånt.
Jag tror det har att göra med att jag är mycket mer självsäker nu för tiden.
Jag vet att jag klarar av saker.
Och jag vet vad som är viktigt och vad som är totalt onödigt att lägga ner en massa energi på.
Iaf till viss del.
Så det gör mig glad.
Och är man inte glad över sig själv kan man titta på Kitchen nightmares och vara glad över att inte vara så katastrofal som vissa där.

Nu är klockan 02:20.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0