Jag skar mig själv idag.

Det gjorde ont.
Jag skulle skära av den där typ korken som finns på en oöppnad chokladsåsflaska.
Jag tänkte att lite mer kraft gör det enklare.
Om jag bara hade träffat rätt med kniven.
Jag träffade min hand istället.
Precis vid knogen.
Det blev ett ganska djupt sår dessutom.
Det blödde genom plåstret nästan direkt.
Och detta var inom en halvtimme efter att jag hade börjat jobba.
Störigt som tusan.
Fick dock tag på nytt plåster direkt.
Men jobbigt ändå.
Jag kommer få ett fult ärr där.
Och jag kände mig sjukt klen eftersom jag kände mig lite illa till mods av att tänka på såret.
Det var ett ritkgit skärsår.
Om än inte så väldigt långt.
Sen skar jag mig lite smått på knivar senare under jobb också.
Idag var jag verkligen klantig.
Hade det varit igår hade jag skyllt på att det var fredagen den trettonde men det kunde jag inte idag.
Sen var det så sjukt mycket att göra så jag fick stanna en halvtimme längre idag för att bli klar med stängningen.
Så jag slutade halv två idag.
Om bara OB-tilllägget hade varit bättre.
Då ni, då hade det varit kul.
Men det var det inte.
Även om tiden gick väldigt snabbt idag.
Jag hade kul.
Jag hade rätt trevliga gäster över lag.
Det är härligt.
Det var härligt också att jag inte hade stängningen själv som jag trodde jag skulle ha.
Jag och Martina hade den ihop och tur var det.
Jag hade aldrig varit klar annars.
Jag hade nog fortfarande hållt på om det inte varit för att vi var två stycken.
Snacka om övertid då!
Och snacka om tråkigt.
Nä, jag hade inte klarat ha denna stängningen själv.
Nu ska jag strax sova för nu börjar jag verkligen bli trött och nu har jag nog varvat ner.
Shit, detta är andra natten i rad som jag hör fåglarna kvittra och märker att solen börjar gå upp igen så smått.
Det betyder sent jobb.
Men på tisdag är jag ledig iaf.
Shit, det kommer kännas konstigt, haha.
Även om jag inte har jobbat så många dagar i sträck nu.
Men det blir rätt många timmar denna månaden med tanke på att jag bara jobbar halv månad dessutom.
Men jag tycker om att jobba.
Jag tycker om att känna att jag presterar bra och är aktiv.
Och jag tycker om att tjäna pengar.
Jag är nog en sån typ som ganska lätt hade kunnat bli arbetsnarkoman.
För jag trivs rent allmänt med att jobba.
Och jag hade lätt högsta snittet per gäst idag.
Det gör mig väldigt stolt.

Men nu ska jag sova innan inlägget blir alldeles för osammanhängande.
Sov gott världen.
Eller god morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0