Tåg.

Sitter på tåget till min älskling nu.
Fick en fönsterplats med bord.
Den är dessutom på rätt håll så jag ser allt på rätt sätt när jag åker.
Det är alltid skönare.
Nu svängde visst tåget för det lutade plötsligt som tusan.
Men det gör inte så mycket.
Nu gungar det lite.
Haha, det är som en väldigt mesig karusell.
Och lång.
Det är lite skönt att åka tåg ibland.
(Ibland blir det bara drygt.)
Jag tycker om att titta ut genom fönstret och se hela landskap åka förbi.
(Eller åker jag förbi landskapen? Allt är väl relativt?!)
Speciellt gillar jag att åka förbi rapsfält.
Det är så fint med de stora gula fälten som bara ser så otroligt fridfulla ut.
Jag gillar öppna landskap.
På dagen.
Jag gillar att åka tåg på dagen.
När man kan se ut.
Så fort det har blivit mörkt så ser man inte någonting alls utanför fänstret.
Då har man inget annat att titta på än det som finns i tåget.
Jag gillar tåget för man får se en massa platser som man aldrig annars skulle sett.
Man tycker väl att jag borde ha sett allt längs järnvägen till älsklingen redan men jag brukar itne kolla ut så väldigt, väldigt mycket.
Det brukar bli att man somnar.
Elelr läser en tidning.
Eller spelar spel i mobilen.
Men man borde verkligen titta ut lite mer.
Extra fint är det när man åker mellan Göteborg och Skövde.
Och tittar ut över Vänern (Jag tror det är Vänern iaf, Geografi är inte direkt min starka sida).
Speciellt när det börjar bli kväll och solen håller på att gå ner.
Då får jag en speciell känsla.
Då känns det som att jag skulle kunna skriva hur många sidor som helst om hur vackert det är.

Idag är det dessutom perfekt väder att åka tåg i.
Det är mulet och inte alls solväder så jag slipper sitta här och tänka på hur brun jag hade kunnat bli om jag legat och solat.
Men imorgon får det gärna vara solväder för då har jag en massa timmar att spendera när Jocke är på jobb.
Så då tänkte jag sola och sedan gå en runda i Skara igen.
I nya delar igen för det var sjukt härligt sist.
Det är en annan grej jag gillar sjukt mycket, att gå omkring med musik i öronen och bara gå omkring på stället jag aldrig varit  innan och utforska nya områden.
Det gillar jag starkt.

Nu saktar tåget in och jag funderar på att gå och se vad de har att bjuda på här i vagnen.
Är det gratis så är det och då ska man utnyttja det tycker jag.
Vad jag är töntig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0