Feeling a little strange.

Jag mår illa.
sån där orosilla nästan.
Irriterande.

Igår var jag i Rostock.
I förrgår med.
Gick i stan och skulle shoppa lite men allt jag köpte var en väska.
Sedan var vi och handlade dricka till min student.
Det blev en hel del olika roliga saker.
Nice.
Det är inte så långt kvar till studenten nu.
3½ månader sen är det slut med skolan för ett kort tag.
Gud, det ska faktiskt bli lite skönt rent pluggmässigt.
Att kunna sucka ut ritkgit.
Fast klassmässigt kommer det bli ganska ledsamt.
Tyvärr.
Eller det är väl egentligen en bra sak att det kommer bli ledsamt att sluta i klassen?

I tisdags åkte jag hem från Jocke.
Det är aldrig kul att göra det.
Speciellt inte när man för en gångs skull åker tåg och det är stopp på vägen så man kommer hem två timmar senare.
Det är sjukt irriterande.
Speciellt när man har med sig mat för en fyra timmars-resa och inte mer.
Då får man ont i magen efter en stund.
Så halva biten hade jag ont i magen.
Det var ingen kul resa.
Men ag ska iaf kräva sj på lite pengar eftersom det var en så stor försening.
Jag blev ju lite mer än en timme försenad på min väg till Jocke också.
Så när jag har fått min ersättning och åkt med tåget för den så blir det bussen i fortsättningen.
Helt klart.
Speciellt nu när sj ändrarsitt system så att det ska vara jämn-billigt i hela landet vilket innebär att det blir dyrare för mig istället för billigare för andra.
Jävla tåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0