Annat jobb.

Nu har jag legat på golvet och skruvat isär och ihop skrivbord iklädd klänning och med rodmålade naglar.
känner mig kvinnligare än jag brukar göra i min outfit men känner mig manligare än jag brukar när jag jobbar med detta.
En lite förvrirrad känsla får jag.
Nu när jag sitte vid skrivbordet med de strumbyxinklädda benen och ser mina röda naglar röra sig över tangentbordet känner jag mig som en riktig sekreterare.
Visste ni föresten att jag alltid har haft det som ett jag som jag hade velat jobba med.
Det vill jag nog fortfarande.
Jag hade velat vara någon slags samordnare som fick planera och ha mig och vara ansiktet utåt.
Jag tycker det verkar jättekul att sitta och svara i telefon hela dagen och skriva som dokument.
Men sen är väl frågan hur länge jag hade tyckt det var kul.
Men att prova på det ett tag hade varit kul.

Visste ni föresten att Peter jöback har gjort en cover på Halleluhja?
Den spelas på radio nu.
Han sjunger den på svenska.
Snacka om att det låter konstigt.
Och det är väl inte den bästa versionen av Halleluhja jag har hört.
Nä, nu ska jag nog följa med mamma och handla falafel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, den låten har funnits länge ;)

2008-12-16 @ 17:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0