Två månader.

Nu har Jocke åkt iväg.
Nu kommer vi inte ses på två månader.
Ganska exakt två månader.
Den 26:e oktober ses vi igen.
Det känns som de längsta två månaderna någonsin.
Han har varit hos mig sen i måndags och vi har spenderat en massa massa tid ihop.
Vi har myst, varit på bio, promenerat och drömt en massa ihop.
Allt som gör att jag kommer sakna honom ännu mer.
Min säng känns alldeles för stor för att sova själv i och ett extra täcke ersätter inte värmen som Jocke normalt avger.
Jag kommer sakna våra samtal om allt och inget.
För vi vet båda att det inte kommer bli lika mycket snack med varandra när han är iväg.
Men vi har våra grejer som vi har bestämt att vi ska göra.
Och två månader kommer nog gå fortare än jag tror.
Jag hoppas på det iaf.
Under tiden ska jag försöka sysselsätta mig med en massa andra saker.
En massa saker jag måste fixa innan jag flyttar till Odense.
Jag måste dessutom hitta en lägenhet.
Eller nån stans att bo iaf.
Det är bara fyra månader kvar nu.
Sen flyttar jag hemifrån.
Shit, det känns jättekonstigt.

Nu sitter jag i min säng med mjukisbyxor och Jockes tjocktröja med en massa, massa kläder bredvid mig.
Jag har börjat rensa min garderob idag efter att ha släppt av Jocke vid tåget.
Jag upptäckte att byxorna som var lite för tajta sist jag rensade garderoben men som jag sparade för att jag ville kunna använda dem någon gång igen passade mycket bättre idag.
Det är ju bra.
Lite sämre är det att jag inte alls fick mycket kläder utrensade.
Jag tror jag får låta mamma och Lollo titta på kläderna med mig så kan jag nog rensa ut lite mer.
För jag har nog jeans så att jag hade kunnat använda jeans varje dag i ett år utan att behöva tvätta några.
Då har man nog lite för många jeans.
Men jag har faktiskt inte alls handlat mycket kläder i år.
Det blev lite i NY men nästan inget annat.
Och nu vet jag om att jag snart ska bli student så då vill jag inte slösa pengar på en massa onödiga saker.
(Sen har jag heller inte plats i min garderob för mer kläder.)

Nu ska jag vika kläderna i sängen och lägga dem någonstans i väntan på att Jocke ska sms:a och säga att han är framme på Island.
Han borde vara framme snart.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0