Besviken.

Kollade precis mitt bankkonto.
Ville se hur mycket jag fått i lön för förra månaden.
(Eftersom jag jobbar för ett danskägt företag får jag lön som i Danmark alltså den 14:de, eller kanske 15:de jag lär mig aldrig det.)
Jag fick mindre i lön än jag trott jag skulle få.
Det var lite surt.
Inte mycket mindre.
Jag hade hoppats på två tusen mer men det var ju till att drömma väldigt mycket.
Eftersom jag är timanställd och jobbar väldigt olika tider så har jag alltid svårt att förutspå hur mycket jag kommer få i lön.
Men nu när jag tänker efter så är det inte så dåligt med tanke på att jag fått dricks dessutom.
Jag gillar dricks vet ni.
De pengarna går direkt in på sparkontot.
För jag kommer bo ensam som fattig student om ett halvår och jag vill inte vara väldigt fattig.
(Dessutom hinner jag typ inte slösa pengar när jag jobbar hela tiden. På det sättet gör jobbet att jag får en massa pengar över varje månad. Riktigt bra.)

Igår började Malmöfestivalen som nämt i förra inlägget.
Jag avskyr Malmöfestivalen och har redan fått nog.
Tror inte jag komemr gå så mycket mer på den faktiskt.
Jag avskyr när det är så sjukt mycket människor överallt som alla är irriterade och knuffas och har sig.
Då sitter jag hellre avskiljes och myser.
Dessutom är jag så grymt dåligt insatt i vem som ska spela så det är inte ens nåt band jag har tänkt se.
Nä, jag ska gå på bio under Malmöfestivalen tror jag.
Med Jocke.

Men jobb gick bra igår iaf.
Vi var en massa personal så det var skönt.
Efter jobb stannade nästan alla som jobbat kväll kvar och drack och mös.
Vi körde "Jag har aldrig" och skvallrade och hade allmänt trevligt.
Sedan drog vi ut på stan och skulle kolla på Malmöfestivalen.
Men när vi kom iväg var klockan kvart i ett och det mesta stängt.
Så vi drog iväg och shotade på Barcelona bar istället.
Det var jättemysigt och jag hade superkul.
Jag som hade tänkt sticka hem tidigt, eftersom jag skulle jobba lunch idag, kom hem vid tretiden och somnade ogtt i en snurrande säng.
Men jag kom ihåg att ställa väckarklockan innan jag somnade.
Klockan helv nio vaknade jag till i morse och fattade inte varför väckarklockan inte ringde.
Tills jag kom på att den var ställd på halv tio för jag behövde inte gå upp förrän dess.
Så jag somnade snabbt om bland min sex (Jag älskar kuddar) kuddar.
Vaknade, duschade och kände mig fräsch igen.
Om än lite småsömnig.
Jobb gick okej idag trots en stund av totalt kaos.
Det var mer folk på jobb idag än igår kändes det som.

Sen var jag social och stack hem från My vid halv nio för att jag var jättetrött i benen och sömnig och inte alls hade lust att festa idag igen.
En dag per helg räcker för min del.
Speciellt när jag jobbar 10 ½ timmar imorgon.
Så nu sitter jag hemma vid laptopen med OS på i bakgrunden istället och njuter.
För det är helt underbart att vara hemma när Malmöfestivalen är igång.
Det är tyst hemma.
Relativt iaf.

Kommentarer
Postat av: Pecan - Mattias

Jobbigt, och jag hoppas du får ordentligt med sparkapital till dina studier för livet om fattigstudent vill jag inte veta av. Här nere i Australien går studentkassan åt rätt snabbt kan jag säga förresten :p Men livet är wonderful!

Vad ska du plugga? :)

Mvh från Australien!

2008-08-18 @ 08:37:28
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0