MUF

Idag var MUF (moderata ungdomsföreningen eller nåt sånt) på skolan och skulle värva medlemmar.
De sa att MUF var jättebra eftersom man hade olika politiker som föreläste ofta och de hade skitroliga fester.
De sa även att man lär sig retorik och annat bra att veta.
So far, so good.
Det lät väl inte helt fel?
Men när de började med att vi skulle bli medlemmar nu och det genom att bara skriva på en liten vit papperslapp så blev man lite sådär lagom skeptisk.
Sen blev jag irriterad.
För att sen fick jag höra att jag visst då har tagit ett politiskt ställningstagande (jag sa att jag kan för lite om politik för att kunna säga vad jag står för riktigt).
Detta ställningstagande har jag tagit genom att välja att gå på en friskola eftersom att friskolor inte hade funnits om det inte vore för MUF och moderaterna.
Nä, det hade det kanske inte men det är verkligen inte ett ställningstagande att välja den skola med lämpligast linje för en.
Det hade inte spelat mig någon roll om linjen hade funnits på en privat eller statligt ägd skola.
Jag skiter fullkomligt i det.
Jag valde min skola för att den hade (med betoning på hade) ett bra program och en bra skolmiljö.
Inte för att jag är moderat.

Jag säger inte att jag inte är moderat.
Men jag säger heller inte att jag är det (bara ibland när jag känner för att låta lite intresserad).
Jag står för att jag är oerhört dåligt insatt i politik över lag.
Jag är för lat för att sätta mig in i det och jag är beredd att ta de konsekvenser det kan ge.
Jag tycker faktiskt att Sverige är ett bra land.
Så klart har Sverige sina brister, vilket land har inte det, men över lag tycker jag att Sverige är ett tryggt och bra land att leva i.
Jag kan dessutom sägaatt om det skulle komma ett parti som gör att platserna till läkarlinjen ökar och att intagningen baseras mycket mer på intervju och personlig kompetens än bara betygen så skulle jag röstat på det, oavsett om det var höger, vänster, uppe ellee nere.
För trots allt: Vem vill leva i ett land med för få och för kassa läkare?

Kommentarer
Postat av: anna

Så om Sverigedemokraterna skulle säga att de skulle ge fler plats på läkarlinjen, så skulle du rösta på dem? Det vill jag verkligen inte tro på att du skulle göra! :O

2008-04-24 @ 21:12:13
URL: http://asfaltbarn.blogg.se
Postat av: Josse

Nja okej Anna, det hade jag nog inte om jag ska vara ärlig. Men sen tror jag inte att de har det som högsta prioriteringpå "Att göra-listan" heller :P

2008-04-26 @ 14:54:03
URL: http://andrasidanglaset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0