Did you get my message.

Igår firades det att högskoleprovet och allt kring det var över.
Förfestande hos Felicia som gjorde mig glad och pratig.
Sedan bar det av till Inkonst.
Första gången på Inkonst för min del.
Min recenssion: Det var det tråkigaste utestället jag varit på.
Där hände inget.
Och det var en hel del skumma människor där.
Det var konsert med två turkar.
Kommer inte alls ihåg vad de hette.
Men faktiskt: Om de som uppträder har på sig mjukisbyxor och för stor T-shirt på scen så är det nåt fel.
Så det var synd.
Men det var ändå en okej kväll.
När jag och My vaknad vid ett åt vi och gick sedan tillbaka till min säng och tittade på tv till halv fem.
En riktig slappedag.
Jag har än inte bytt om från pyjamas och klockan är åtta på kvällen.
Vid fem gav jag upp planerna på att alls byta om.
När vi låg och slappade och kollade på "You drive me crazy" så slog det mig:
Om två månader har vi tagit studenten!
Om två månader mår jag antagligen både smre och bättre än jag gör idag.
Om två månader är det slut på gymnasiet.
Om två månader!
Det är så sjukt skönt att veta att det inte är så långt kvar nu.

Denna veckan är det matteprov och tal i svenska som gäller.
Måste komma på nåt jag kan skriva ett tal om.
Mamma kom med en bra idé som jag ska se om jag kan genomföra.
Och i veckan ska jag få träffa Jocke igen.
Ja, saker känns rätt bra idag även om huvudet är sådär lagom glatt.
Och inte blir saker värre av att våren verkar ha kommit på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0