All alone again.

Nu har Jocke åkt hem igen så nu sitter jag på mitt rum helt själv för första gången på nästan en vecka.
Det känns välditg tomt faktiskt.
Men jag ska försöka få en hel del gjort ändå.
Jag behöver plugga.
Det gäller väl att satsa riktigt de tre sista vanliga veckorna på gymnasiet.
Så idag ska jag sammantälla och renskriva frågorna till intervjun vi ska göra imorgon.
Vi ska intervjua en professor på Mas imorgon ag. vårt projektarbete.
Och sen ska vi få gå en rundvandring på sjukhusavdelningen.
Det ska bli väldigt intresant.
Det är faktiskt väldigt intressant att läsa på sig om blödarsjuka.
(Är det föresten någon som har någon person som man kan kontakta för att få lite mer att gå på så är det bara att säga till. Jag hade blivit väldigt tacksam.)
Sen behöver jag plugga historia också.
Jag måste få MVG på historieprovet för att få det i betyg.
Svenskatalet har jag redan haft och det gick jättebra tack vare Jocke.
Matteprovet gick inte alls lika bra men jag hade nog inte pluggat tillräckligt helelr.
Eller så var det egentligen mest bara att jag inte alls fattade vad jag skulle göra.
Men men, ag får väl göra bättre ifrån mig på nästa prov.

Idag har jag (förutom att sagt hejdå till Jocke och tittat på när mamma, mormor och Jocke åt lunch) varit på Svaneholms slott och provsmakat inför balen.
Vi fick ihop en ganska bra meny tyckte jag, bara de går med på de ändringar vi ville ha.
Efterrätten var sjukt god iaf.
Det mesta där var iof gott.
Så det ska nog bli bra.
Och sen ska jag snacka med Anna.
För det hade jag gärna gjort.
(Gud vad ingen fattar det där förutom Jocke. Förlåt för det.)
Jag ska nog ta och kolla om jag kan hitta min konfirmationsklänning nu.
Ska se om den är nåt man kan fixa till till studenten eller om det bara helt enkelt blir att köpa en ny klänning.
Men jag måste hitta min konfirmationklänning innan jag ens kan fundera över det andra.
Så det ska jag gå och göra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0