Waiting on the world to change.

Jag har tråkigt.
Sitter i skolan och har PBL.
Har faktiskt pluggat en del idag.
Fått en hel del gjort.
Det är riktigt bra.
Men nu är jag rastlös.
Ingen annan är här heller.
Bara en massa tvåor.
Och dem orkar man inte prata med själv.
Vågar inte heller riktigt.
Inte när de sitter i flock som de gör idag.
Då är de lite obehagliga nästan.
Men mest bara nästan.
Som ett sätt som är deras plikt att vara.
Det är kul med hierakin på skolan.
Om man nu kan kalla det hieraki.

Väntar på att Steph och My ska komma tillbaka.
De skulle hem till Steph och hämta hennes mobil.
Och jag orkade inte följa med.
Jag fryser hr idag igen.
Jag frös när jag cyklade till skolan med.
Och då hade jag ändå skidjacka på mig.
Jag hade vinterjacka på mig 4 september.
Hur sjukt är inte det?
Hur svinigt kall kommer inte vintern bli då?!
Har jag sagt det att jag inte tycker om kyla?
Alls!

Jag borde bo i något varmt land.
Där det är typ mellan 32 och 22 grader under hela året.
Det hade varit skönt.
Det hade nog passat mig.
Fast det är ju iof mysigt att frysa och bli värmd.
Det är väl fördelen med att bo i Sverige.
I kalla, kalla Sverige.
Att det är enkelt att hitta en anledning till att krypa in i en famn som värmer en.
Fast som tur är får jag krypa in i den famnen även när jag inte fryser.
Så där försvann anledningen till att bo i kalla Sverige igen.
Fast iof, vad hade jag haft om jag bott i något annat land.
Utan alla?

Nu kom Isak.
Honom kan jag prata med.
Bra.

Hej.

Kommentarer
Postat av: agnes nyktra samvete

tack för att du hjälpte mig på insparken. jag var för full för att inse tjänsten du gjorde mig då, och jag var också så full att jag inte kommer ihåg det. men hade jag fått se det inspelat eller nåt sånt hade jag garanterat tackat dig innerligt.

2007-09-04 @ 22:41:08
Postat av: isak

bra att du kan prata med mig. (det var jag som skrev kommentaren ovan, men det är säkert sant ändå)

2007-09-04 @ 22:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0