And then you come back telling me to go to hell.

Igår cyklade jag till skolan i tid.
Jag hade alltså ganska gott om tid på mig när jag började cykla.
Vilket gjorde att jag tog det lugnare.
Lyssnade på musiken och mer njöt av cykelturen.
Det i sin tur ledde till att jag var framme i skolan precis i tid denna dagen också.
Men det gjorde inget för jag hade haft en skön cykeltur.
Jag tom log en massa under min cykelur till skolan igår.
Jag hade en bra dag.
Jag cyklade vilket jag tycker om väldigt mycket.
Och jag lyssnade på det jag nog skulle vilja kalla mitt favoritband; Sister Hazel.
Jag lyssnade på låtar jag inte hört tidigare.
Och log.
För det var låtar jag ska börja lyssna en massa på nu.

Sen började jag tänka.
Hur det kommer sig att det här med musik kan uppfattas så olika.
Isak tycker jag har kass musiksmak.
Jag tycker inte om saker han lyssnar på heller.
(Anledningen till att Isak hamnade som exempel är för att han är den mest musikintresserade i min umgängeskrets och den som verkligen inte drar sig fråna tt säga att min musik suger.)
Hur kommer detta då sig?
Hur kan det en uppfattar som underbar musik klassas som skräp av andra?
Hur kan det vara att vissa tycker att de sjunger bra medans andra tycker precis motsatsen?
Hur kan det vara;
Att smaken är som baken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0