Working all day.

Jag fick jobb idag.
Ett riktigt jobb.
Där jag är timanställd.
Kommer jobba eftermiddagar/kvällar, helger och lov när jag kan och de har pass för mig.
Sjukt skönt faktiskt med jobb.
Även om det känns som att nåt är fel på nåt sätt.
Det känns lite för bra för att vara sant.
Och så känns det lite som att jag inte ritkigt har tid för jobb.
Även om jag faktiskt inte har så mycket jag gör på eftermiddagarna.
Det får väl bli planering i högsta grad som får gälla nu för att hinna med allt.

Men det ska bli riktigt gött med extra inkomst.
Verkligen inte fel.
Och jag kommer nog lära mig en hel del av jobbet.

Vad är det jag ska jobba som då?
Servitris.
På en stor restaurang precis intill där jag annars spenderar stora delar av mina dagar.
Så hädanefter kommer jag ta upp beställningar, försöka bära tallrikar med mat till gästerna och ta betalt.
Kanske lite mer.
Jag ska ha inkörningstid första tiden där jag lär mig hur allt funkar.
Det är jag lite nervös för.
Eller egentligen för när jag väl gör det själv.
När jag själv ska göra allt.
Det kommer vara läskigt som tusan.
Och att lära sig vilket bord som är vilket.
Pinsamt om man gör fel där.
Men det kommer förhoppningsvis efterhand under inkörstiden.

Ja, jag är glad.
Så jag firade idag genom att köpa nya skor.
Vilket faktiskt behövdes.
Fast jag kom på nu att jag egentligen behöver ännu ett par nya.
Ett par som jag kan gå omkring med en massa timmar utan att få ont i fötterna.
Så min första lön får väl gå till att köpa nya skor igen.

Ja, värre kan man väl ha.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0