I wish I could follow you.

En sak slog mig idag i skolan som en blixt ur klar himmel.
Jag insåg hur allting kommer förändras efter studenten.
Hur alla medvetet eller omedvetet kommer gå nya vägar.
Nya vägar som innebär att vi kommer träffas ännu mer sällan.
Det slog mig verkligen riktigt hårt idag.
När jag gick hem från skolan idag och njöt av att jag för en gångs skull ite frös i höst-/vinterkylan kunde jag inte låta bli att tänka på det.
Kommer vi gå helt olika vägar efter studenten?
Kommer våra "nya liv" som vuxna på riktigt göra att vi vandrar åt olika håll?
Eller kommer vi kunna hitta en lösning som gör att vi får våra dosor av varandra tillgodosedda med jämna mellanrum ändå?

Hur gör vi när alla börjar flytta åt olika håll för att bygga grunden av det nya livet?
När alla ska välja framtid på riktigt.

Jag blev faktiskt lite orolig på riktigt...

Kommentarer
Postat av: Blatte

Jag är lat, jag kommer antagligen aldrig mer se er :) ta vara på mig, för det gör ni verkligen inte! :D bara danne o gabbe

2007-11-15 @ 23:45:58
Postat av: anna

meh! det är ju du (svikare) som ska till polen herregud!

2007-11-16 @ 19:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0