'Cause you had a bad day.

Denna dagen har inte varit min dag.
Känns som att inget har gått som jag velat.
Som att alla har varit mot mig.
Som att folk bara har väntat på en chans att trycka ner mig.
Jag hatar såna dagar!

Det blev lite bättre dock när jag kom hem och stack ut till IKEA med mamma och Lollo.
Där fick jag köpt lite grejer som jag komemr ha nytta av.
Även om jag trodde att jag skulle handla emr faktiskt.
Jag var lite duktig faktiskt.

Och så har jag kollat lite på säng.
Inte på IKEA dock, det tänkte jag inte på.
Men i Jysk's reklamblad.
Fast jag fattar inte riktigt vilka sänga som är bättre och vilka som är sämre.
Och även om jag vill ha en större säng känns det lite motigt att länga ut sänggaveln.
Jag har iof alltid svårt att göra mig av med saker.
Men jag gillar ju faktiskt min gavel.
Men jag får se om jag hittar någon.

Jag ska sova strax nu.
Ska gå i skolan mellan halv nio och tio över tre imorgon.
Och sedan jobba mellan fyra och elva.
Snacka om drygt.
Snacka om att jag kommer vara trött och slutkörd när jag kommer hem.
Jag ser verkligen inte fram emot morgondagen.
Alls.
Men det är väl bara att dra sig upp ur sängen och försöka vara pigg.
Försöka sa jag, mer kan jag inte göra.

Men ja, imorgon lär jag stupa i sängen när jag kommer hem.
Knäckt av att inget funkar för mig på jobbet och jag inte klarar något.
Och trött som en "krattad kråka" som mamma sa idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0