Leave my wings behind me.

Idag log jag stort när jag cyklade hem.
Skrattade tom till ett par gånger.
Jag var på ritkigt bra humör när jag flög fram på min cykel över vägarna jag så många gånger förr cyklat på.
Vägar som jag gråtit på.
Vägar jag skrattat på.
Vägar jag kännt mig helt meningslös och misslyckad på.
Vägar jag kännt mig bättre än alal andra på.
Vägar, som alla faktiskt är en del av mig.
Eller är jag kanske en del av dem?
Men idag var jag glad.
Jag kände mig inte bättre än alla andra, jag kände mig inte oövervinnelig, jag kände mig helt enkelt bara glad.
Nästan sådär smått lycklig på något sätt.
Jag älskar när jag gör det.

Kom hem och hade tjejsnack med mamma och Lollo under maten.
Det var riktigt mysigt.

Jag sov tre timmar inatt.
Är ovanligt pigg idag för att bara ha sovit så lite.
Kanske beror det lite på min kaffeintagning i morse innan skolan?
Jag sov hos Felicia inatt.
Eller i hennes mormor och morfars lägenhet.
Vi hade den för oss själva och hade det riktigt mysigt och trevligt.
Ska kanske sova där imrgonnatt också.
Vi hade lite sådär "ta igen-snack"
Saker hon helt missat att nämna för mig (eller låtit bli).
Saker jag helt missat att nämna för henne (eller väldigt mycket låtit bli).
Men vi tog igen allt sånt också.
Bra.
Gjorde egen mat också.
Den riktiga maten blev god, aningen improviserad dock eftersom vi båda var sjukt hungriga när vi skulle göra iordning den.
Men god blev den.
Efterrätten efter att vi kollat på innebandy med Eva blev riktigt riktigt god.
Alldeles för god egentligen.
Vi skulle göra marängssuisse men det fanns inga maränger så vi åt glass med riven apelsinchoklad, grädde och hemmagjord chokladsås.
Det lyckade vi verkligen med faktiskt.
Fast vi klarade bara att trycka ner halva portionen var.
Men det var stora portioner om jag ska försvara min ätningsstyrka.
Sedan kollade vi på film och hade det allmänt supermysigt.
Låg och pratade en bra stund sen när vi väl hade gått och lagt oss också, alltså efter att jag tittat på när Felicia permanentade sin docka.
Det var nästan lite smått Frankrike-känsla över det hela.
Gud vad mysigt vi hade det där.
Och gud vad tiden har gått fort sen vi var i Frankrike ihop.

Och till helgen får jag besök.
Väldigt välkommet besök också.
Det innebär att jag måste städa riktigt innan fredag.
Måste försöka gömma undan alla skålar också.
Kanske tom slänga ut några?
Men ska nog ta och räkna dem innan dess bara.
Mest bara för skojs skull.

Nu ska jag ringa runt och fixa med jobbgrejs.
Och äntligen ser det riktigt ljust ut till sommaren med jobb.
Grymt skönt.

Kanske är det det som är orsaken till mitt underbara humör.
Att saker och ting verkar lösa sig till något bra just nu.
Att det ljusnar ute efter en seg vinter och värmen åter kommer...
Eller så kanske det bara är det att jag är glad.
Utan anledning.
(Och kanske lite pga det också.)
Jag vet, kodgrejs, förlåt, men ni fattar nog ändå så då kan jag väl få skriva det såhär också.

Fast är fortfarande väldigt konfunderad över en sak som jag har gått och grubblat över ett litet tag nu.
Och irriterad på mig själv.
Men för stunden, även om det gör mig till en sjukt dålig och hemsk människa, orkar jag inte ta tag i det.
Kan jag inte bara låta det vara?
(Usch, jag är en dålig människa.)

Nä, nu gäller det med jobbfixandet.
Önska mig lycka till.

Hej.

Kommentarer
Postat av: David

Var du och tittade på innebandy? =) trevligt värre.. skönt att du hittade dig själv igen, vet att det var längesen vi pratade.. men det kommer väl :)

2007-05-09 @ 22:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0