Do you still remember how we used to be?

Orkade itne skriva mer igår.
Internet krånglade som vanligt också.
Det krånglar konstant nu för tiden.
Därför skrev jag inte mer om Valborg eller nånting alls.
Får väl ta det idag istället då.
Mest för att jag lovade mig själv att begrunda lite saker ju.
Inte för att jag har gjrot det så mycket än egentligen.
Är fortfarande lite oklar över allt om kvällen.
Men jag hade grymt kul.
Och träffade en massa folk som var grymt kul att träffa igen.

Träffade bland annat en som jag inte riktigt var förberedd på att träffa.
Var alldeles för länge sedan sist och jag var aningen nervös för hur det skulle vara mellan oss om vi skulle träffas igen.
Men det var inte sådär spänt.
Verkligen inte.
Snarare väldigt trevligt och mysigt.
Jag känner mig aningen korkad som har låtit det gå så lång tid sedan vi sågs sist.
Och väldigt mycket mer korkad som redan nu vet at det nog kommer dröja lika länge till nästa gång.
Och det är illa.
Jag måste skärpa mig med det.
Jag vill skärpa mig med det.

Jag berättade alla delar av historien för Anna.
Hon sammanfattade det som att mitt "liv är alldeles cp ju" och skrattade stort.
Lite bra sammanfattning tyckte jag.
Men jag vill inte ha ett helt cp liv ju.
Jag vill ha det aningen lugnare och med lite mer kontroll iaf.
Men ja, hur det ska gå till vet jag inte riktigt.
Fast jag vet att det är ett lite komiskt problem ändå.

Idag har jag haft en väldigt bra dag.
Jag har fått ett par riktigt goda skratt och jag log stort när jag cyklade hem.
Det var en härlig dag.

Störigt dock att nu när vi väl har kommit till skott och bestämt att åka till Polen nästa helg så hade Jocke tänkt komma ner hit.
Så riktigt typiskt.
Men vi får väl passa in det en annan helg inom kort istället.
Vill verkligen det ju.

Och jag ska bli bättre på att inte skriva i gåtor här längre.
Eller inte lika mycket iaf.
Vet inte varför jag gör det egentligen.
Är väl ett sätt att försöka vara aningen hemlighetsfull i denna sjukt offentliga värld.
Där de flesta ändå vet vem/vad jag menar.

Jag vill klura ut allt just nu.
Det sades i mitt horoskop idag att jag skulle få höra en sanningen som förändrar ltie saker och att jag nog inte skulle gilla den.
Jag har inte fått höra en sådan sanning idag tror jag.
Jag vill höra sanningar.
Fast ja, helst sådana som jag tycker om iof.
Ja, det ska bara vara såna sanningar jag vill höra.
Iaf nu i några dagar ska det vara det.
Snälla.

Och nu har jag flummat mig till ytterligare ett alldeles för långt inlägg utan att riktigt veta hur elelr anledningen till det.
Jag är nog ganska mycket på väldigt disträt humör.
(Vad blir disträ i rätt böjning där?)
Och jag vill mest bara bort just nu.
Polen ska bli riktigt skönt och jag ska njuta riktigt av att umgås med familjen och att komma iväg ett par dagar.
Jag ska försöka hålla bråken borta därifrån helt och hållet också, även om det ibland är svårt sittandes i en husbil timme efter timme.
Men jag ska läsa en massa och lyssna ännu merpå musik.
Som vanligt i husbilen alltså.
Och nu ska jag nog gå och lägga mig och sova mig till morgondagen.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0