Tjosan hej, vilken grej!

(Oj, vilken töntig rubrik. Förlåt.)

Idag är jag glad.
Glad och trött.
Men mest glad.
Har haft en bra dag idag med.
En sån där dag som man känner sig nöjd med när man sätter sig ner på kvällen och kopplar av.
En sån där dag som jag älskar att ha.

Hade datakunskapsprov idag i världens varmaste sal.
Okej, inte världens varmaste men tillräckligt varmt för att det skulle kännas som att mina kinder brann.
Nästan som att rodna skulle jag tro.
Inte för att jag vet hur det känns att rodna dock.
Provet kändes konstigt nog väldigt bra och jag gick därifrån ganska nöjd.
Antagligen kommer den känslan ändras när vi får reda på resultatet men för nu så känns det bra iaf.

Åkte till Danmark med My och hennes mamma idag.
vi gick runt och strosade en liten stund i Köpenhamn och åt och drack kaffe.
Det var supermysigt.
Sedan gick vi på catwalken.
Det var väldigt kul att se.
Plus så fick jag ett par jättefina örhängen i en liten påse som stod på stolarna.
Det var väldigt festligt.
Ja, det var en väldigt trevlig och mysig kväll.
Och jag och My är ganska jättesämst på kändisars namn upptäckte vi på tåget tillbaka.
Men vad spelar det för roll, vi fattar ju ändå nästan vem vi kanske menar.

Måste snacka med Anna och My imorgon.
Måste, måste, måste komma ihåg det.
Vi får se till att fixa biljetter så att vi kan ha en riktig helkväll och ha kul som aldrig förr.
Ja, det måste vi fixa.
Bra, då ska jag komma ihåg det också bara.
Det är den svåra biten ju.

Jag är nog allmänt ganska tankspridd har jag kommit på.
elelr har nog ibaldn för många tankar på en och samma gång.
Då blir dte lite fel och lite virrigt.
Men det är väl kanske det som definerar mig.

Imorgon ska jag ha desktop själv med ettorna.
Läskigt.
Dumma Steph som sticker till Boden (som jag itne ens hann säga hejdå till) och dumma Sebbe som ska ut och festa så han inte pallar gå till skolan imorgon.
Det är ju läskigt att vara där själv med dem.
Dessutom ska vi börja göra hemsidor tror jag.
Och sånt är ju svårt.
Men ja, kanske blir det en lärorik upplevelse iaf.

Gud vad jag bar snackar (skriver?) för snackandets (skrivandets?) skull just nu.
Är väldigt förvirrad just nu.
Inte förvirrad på det sättet jag brukar mena när jag snackar om förvirrad.
Den sortens förvirrad är jag nästan konstant nu men det har jag börjat vänja mig vid.
Jag menar mer förvirrad som i att jag inte alls vet vad jag håller på och snackar om.
Att fingrarna flyger fram över tangentbordet och bildar ord utan att jag egentligen riktigt vet vad jag skriver.
Det är små knapptryck som bildar små bokstäver som bildar små ord som bildar små meningar.
Meningar som kan betyda mycket eller lite.

Det är lite tufft faktiskt vad små lätta knapptryckningar kan ha för betydelse.
De kan förändra ens liv ganska mycket.
eller så kanske de inte gör ett dugg.
Det beror lite på vad man skriver och vem som läser.
Jag tror att jag kanske hade kunnat skriva en massa om typ vad som helst om jag bara hade kunnat lite om det.
(Vad sjutton menar jag med det?)
Jag vill ju göra det faktiskt.
Det är en av mina små framtidsdrömmar ju;
Fast egentligen att tala inför en massa massa människor som sitter och lyssnar på mig när jag står och pratar.
Inte sådär som jag normalt pratar utan något samanhang alls (som nu).
Utan när jag pratar om något jag verkligen kan, något jag verkligen brinner för.
Det vill jag göra.
Attans att jag inte har något jag kan jättemycket om.
Jag kanske borde ta och läsa på lite.
Om något.
Vad vet jag inte ritkigt.
Något annorlunda ska det ju helst vara.
Typ om tangenttryckningarnas påverkan på vårt liv kanske?
Nä, usch, jag borde gå och lägga mig nu.
borde inte sitta och kladda ner bloggen med ett inlägg som detta.
Vet inte riktigt vad det är för fel på mig.

Jag är lite smånervös inför lördag.
Att sitta och skriva prov i typ en massa massa timmar.
Läskigt.
Är nervös för hur det kommer gå för mig också.
Borde kanske ta och göra något prov för att vänja mig.
Sånt där testprov liksom.
Ska nog skriva ut ett sånt och göra det.
Kan ju inte skada direkt.
Måste se till att inte göra nåt sent imrogn dock.
Måste vara pigg under provet.
Av erfarenhet vet jag att dte itne går så bra på prov som man somnar under tiden man skriver dem.
Då får man inte riktigt fram sina kunskaper helt och hållet.
Okej, jag kunde ändå inte så mycket om det.

Men nä.
Ska nog sova nu.
Eller iaf titta på tv.
Nånting som drar mig från datorn iaf så att jag inte skriver ännu mer.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0