Nyklippt och nyttig

Idag har jag klippt mig.
Blev dock inte alls nöjd.
Fast det brukar jag inte bli när jag klipper mig heller.
Jag är oftast ganska likgiltig när det kommer till mitt hår och min frisyr.
Det var väl därför jag lät Rebecca fläta mitt hår idag så att jag två timmare, när jag tittar mig i spegeln, upptäcker att jag ser ut som någon romare med sån där krans på huvudet.
Inte något illa menat åt Rebecca dock.
Jag tyckte väldigt mycket om det och det var hur skönt som helst.
Som tur är klipptes inte håret upop för mycket så jag kan fortfarande ha det uppsatt.
Tur.
Vad skulle jag gjort utan hårsnoddar?

Är lite nyttig nu också faktiskt.
Äter äpple när jag är lite sådär småhungrig.
Sån där hunger som man känner utan att egentligen vara hungrig.
Och mamma vill börja simma en gång varje vecka.
Ja, sa jag och blev väldigt glad.
Kanske kan man få upp sin simkondis lite igen?

Idag pratade jag med Ullis och blev väldigt glad.
Om jag har tur kanske jag kan få ett litet småjobb att hjälpa en tjej med matte.
Jag blev sjukt glad och stolt, måste dock lära mig den matten på ritkigt nu.
Det funkar inte att bara råka lyckas på provet utan att ha fattat det ritkigt om man ska försöka få någon annan att förstå.
Ah, det ska förhoppningsvis gå.
Kan ju verkligen behöva pengarna också.
Jag vet verkligen inte var mina pengar tar vägen.
Ritkigt illa av mig.

Jag har börjat märka mer och mer att det är en hel del som jag inte tar upp i bloggen.
Elelr inte mer än bara nämner i bästa fall även om det ibland hade varit en hel del att skriva om det.
Jag vet inte varför egentligen.
Borde bli bättre med det.
Bloggen ska ju vara lite avslöjande och bekännande på något sätt.
Och iaf fylld av mina tankar mer än den ibland blir.
Skärpning.

Igårkväll somnade jag i soffan framför tv:n igen.
Jag tror det var typ tredje elelr fjärde kvällen denna veckan.
Vaknade vid helv tre igen och gick och lade mig i sängen.
Och jag kan nu, efter flera tester, konstatera att även om soffan kan vara grymt skön att sova i så slår inte en tvåsists skinnsoffa en mjuk säng med duntäcke.
Inte på något sätt.

Nä, jag måste jobba vidare nu.
Skriver nog mer sen om jag hinner och orkar.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0