You can lie on my waves, You can sleep in my caves.

Jag älskar Malmö!!!
Och det är helt udnerbart att vara hemma igen.
Finast och mest känslosamma återträffen fick jag nog med Steph.
Inte trodde jag att någon kunde låta som att den hade tårar i halsen för att jag är tillbaka.
Tack!
Jag har saknat dig sjukt mycket med!
Men helt generellt var det sjukt härligt att vara tillbaka.
Till allt och alla.
(Förutom möjligtvis provet som gick åt helvete och så men nu är proven slut för detta läsåret iaf.)
Och My ska sova hos mig på Onsdag.
Bra!
Och innan dess ska vvi ha avslutning och sedan grilla på Bo01 och ha det hur mysigt som helst.
Och jag och My ska äntligen få chans att handla glass ihop igen.
Äntligen!


Jag badade med Felicia vid seglingen idag också.
Det var sjukt mysigt.
Och jag är sjukt feg ibland.
Men sen vågade jag hoppa i där.

Imorgon ska jag försöka samla ihop folk för att bada också.
Imorgon slutar vi ju ändå vid lunch.
Jag vill bada iaf.

Jag fick punka på min cykel idag föresten.
När jag skulle sknda mig till Felicia.
Antagligen berodde det på värmen sa mamma.

Ibland har värmen sina nackdelar faktiskt.
Fast den är sjukt efterlängtad också.

Men nu kommer lite sammanfattning från Kroatien:

Ditresa: Jobbig och jag insåg att bussresa är verkligen inte min grej.
Hotell: Överlag bra.
- Hotellrummet: Sådär. Litet och med stenhårda sängar. Men fin utsikt dock.
- Matsalen: Stor och fin om än något väl stor kanske.
- Hotellmaten: Ganska god och mycket av den.
- Poolen: Den som höjer hotellbetygetöverlag extremt mycket eftersom poolen var perfekt. Kunde inte varit bättre.
Byn: (Medulin hette den) Mysig men väldigt turistig.
Den kroatiska maten: Väldigt god.
Glassen: Slår nog nästan den italienska glassen tom och det är verkligen inte illa. Tror nästan att det är den godaste glass jag ätit. Och den var sjukt billig också. (Så det blev ju en del glassar.)
Vädret: Helt perfekt.
Havet: Superfint och härligt.
Kroaterna: Ett trevligt folk men något enerverande stundtals.
Shopping: Kanske en del att shoppa i Pula men i Medulin fanns det inte stort utbud.
Folk man lärde känna där: Väldigt trevliga och roliga.
Mest talade språk av mig (förutom svenska): Tyska.
Mest smärtsamma händelse: Att bita hål på tungan på två ställen.
Roligaste syn: Mamma som försökte komma upp på badmadrassen.
Mest oväntade kommentar: "Har du spelat fotboll?"
Största misstaget: Klippa mig eftersom jag aldrig blir nöjd med klippningar, och speciellt inte denna.
De jag reste dit med: Extremt bra umgänge och vi hade väldigt mysigt och trevligt ihop.
Min roll där: Extramamma/Storasyster för Lollo och Andjela.
Hemresa: Helt okej eftersom vi hade en mycket skönare buss och var mycket förre folk som åkte i den bussen. Framförallt skönt att komma hem.
Färg jag fått: Brun!! Yes!!

Sammanfattning: En väldigt bra resa.

Men nu ska jag inte resa iväg så på länge.
Jag lovar.
Bara småturer nu ett tag framöver iaf.

Och nu är sommaren äntligen här i Sverige också.

Hej.

Bara lite kärlek tidigt när man vaknar
är mera värt än kaffe när man ska börja dan
Bara lite kärlek när hela världen lider
och du vaknar upp och känner att allt kan bli bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0