Thinking about you.

Idag har varit en bra dag.
Sådär lite utan egentlig anledning egentligen.
Mest bara bra liksom.

Fick reda på att jag är ledig på fredag.
Gött.
Speciellt eftersom Jocke kommer ner till helgen.
Så det är riktigt bra.
Måste planera inför midsommar också.
Hur det ska bli med allt firande och sånt grejs.
Ja, jag kommer iaf vara lycklig.


Jag har egentligen nog varit på lite konstigt humör idag om jag tänker efter.
Lite tyst och tillbakadragen känns det som.
Lite i behov av att vara för mig själv.
Fritids är kanske inte bästa stället att vara på när man behöver det.
Så det är hur skönt som helst att sitta själv på mitt rum och bara ta det lungt nu.
Få tänka efter lite.
Och inte bara låta bli att tänka.
Fast egentligen är jag nog mest i behov av att vara för mig själv för att jag är trött efter åtta timmar med 30 hyperaktiva ungar.
Jag ska inte bli dagis- eller fritidspersonal i framtiden iaf.
Det är en sak som är säker.
Men det är lite kul ändå.
Och idag har jag byggt med pärlor, spelat hur många omgångar memory som helst, hoppat hopprep och faktiskt börjat till att lära mig hur man rockar rockring.
Så det är lite som att jag är tillbaka på fritids själv som litet barn.
Men det är lite mysigt.
Och man får lite minnen.

Och mest (bara?) för att skryta lite frågade en i personalen mig idag om jag är fotbollsspelare.
Lite megastolt blev jag samtidigt som jag skrattade och sa att det är jag verkligen inte.
Man kanske skulle gått lite på fotboll när man var mindre?
Nu hade jag ändå inte vågat börja.
Hade inte orkat träna så mycket nu ändå.

Men imorgon ska jag cykla till jobbet.
Sju kilometer är det dit.
Så jag kommer nog ändå få lite daglig motion nu.
Även om jag inte alls är sugen på att cykla egentligen.
Men det är ju trots allt motion och billigaste alternativet.
Och där får jag lite tid att vara för mig själv också.

Nu hade jag tänkt så en midsommarklänning men orkar inte göra det.
Klockan är för mycket för att börja på det.
får väl se om det blir nåt snabbt på torsdagkväll eller nåt.
Annars får jag väl hitta nåt annat här hemma.

Och jag blir glad varje gång jag ser dig i min mobil nu.

Nu ska jag nog lägga mig och kolla på tv iaf.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0