A dream when I'm not sleeping.

Jag är på superhumör.
Verkligen superbra humör.
Och ja, förlåt för min förutsägsbara glädje, jag har sett på musikal idag.
OCH cyklat genom regnet.
OCH jag är kär i världens gulligaste pojkvän.
Hur kan man inte vara glad då?
Ja, alltså sådär lycklig.

Idag fick jag tom betalt för att kolla på musikal.
Tänk er det ni.
Det är inte illa.
Kollade nämligen på film på jobbet idag.
På fritidset.
Sen att jag måste erkänna att jag har absolut sett bättre musikaler än denna.
Men ändå, musikaler är ju ändå musikaler.

Det enda som kan tänkas dra ner på mitt humör nu är det faktum att jag saknar mina vänner.
Jag saknar att umgås med dem hela tiden och bara hänga.
För det är sommarlov nu.
Och en hel del är helt lediga.
Men det är inte jag.
Och när jag kommer hem är jag skittrött.
Och de vill hitta på saker på kvällarna.
Och det kan jag inte vara med på.
Orkar inte vara med på.
Igår gick jag och lade mig halv tolv.
På mitt sommarlov!
Just nu kan jag inte se fram emot när jag har slutat jobbat mer än vad jag redan gör.
Jag vill ligga halva dagarna och inte göra något.
Jag vill sova bort den andra halvan av dagen.
Jag vill gå på strandfester och bara njuta av somaren.
Jag vill tom vara ledig nu när det öser ner ute.
För att bara ligga hemma och slappa.
Men sen, egentligen, är jag jätteglad över att jobba.
Att tjäna iaf lite pengar att kunna leva på under resten av sommaren.
Dvs. de tre veckorna jag är ledig.
Men ändå.
Kom och tänka idag på att jag kan inte komma på när jag senast hade en oplanerad helg.
Alltså en helt oplanerad där jag fick reda på udner kvällen vad som skulle hända en timme senare.
Kommer inte ha det på ett tag heller.
Det är väl egentligen bra.
För jag har haft väldigt underbara helger.
Känns konstigt bara.
Att inte vara den där oplanerade, impulsiva Josefin längre.
Kanske håller jag faktiskt på att förändras på riktigt?
Ja, i vilket fall som så har jag fyra superhärliga helger framför mig att se fram emot.
Till helgen ska vi paddla.
Om det inte regnar då dvs, isf blir det inställt och jag kan sova ut innan Roskilde.
Fast jag vill ju ändå paddla.
Jag vill verkligen paddla.
Och leva friluftsliv i två dygn.
Och bara sitta vid lägerelden och snacka.
Helgen efter det är det Roskilde.
Då är det fyra dagar tillsammans med mina vänner och runt 100.000 andra människor också.
Då ska det tittas på konserter, minglas och bara ha det helt underbart.
Helgen efter det får jag träffa Jocke igen.
Äntligen.
Då är det bara vi hemma själva i en hel helg.
Hur mysigt som helst.
Och helgen efter det har jag slutat jobba.
Min första helg då jag har riktigt sommarlov.
Och den har jag inte ens planerat än.
Mer än att njuta av att vara ledig.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0