Picture.

Ibland är det lite komiskt.
Eller härligt.
Förvånande med faktiskt.
Ja, ibland är det lite underbart vad ett intro kan göra med en.
Vad man kan få en speciell känsla så fort ett intro man känenr igen sätter igång.
Man vet vilken låt det är.
Man vet att man tycker om låten.
Man vet att den gör en glad.
Eller arg.
Eller upprörd.
Eller på någt annat humör.
För tillfället blev jag dock glad när Picture med Kid Rock och Sheryl Crow satte igång.
Därför talar jag om att bli glad nu.
Jag kan inte komma ihåg när jag först lyssnade på den.
När jag börjad få denna sortens känsla när jag hör den.
När den blev mer än bara en vanlig låt för mig.
Den blev en känsla.

Jag tycker om när låtar blir känslor.
Sinnesstämningar.
När de blir något utöver alla de andra låtarna.

Jag har många såna låtar.
Många låtar som jag lysnar på vid olika tillfällen.
Jag har många låtar som jag vet kan styra mitt humör.
Eller så styr mitt humör kanske låtvalet.
Och jag komemr fortsätta få nya såna låtar genom mitt liv.
Det vet jag.
Men jag tänkte bara säga att jag tycker om det.

Ja, jag tycker väldigt mycket om musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0