And I get to kiss you baby just because I can.

Har sagt hejdå till Anders nu precis.
Han skulle till Roskilde.
Idag.
Om 3½ dagar är det jag som är på väg.
Med My och Steph.
Med ändrade planer än de som vi haft i flera månader tillbaka.
Men jag har fortfarande tron att vi kommer få skitkul.

Det är mycket som har förändras med planerna sedan dess.
Men planer ändras alltid.
Jag tror att vi kommer ha det väldigt mysigt och trevligt ihop.
Och förhoppningsvis hittar Anders Gabbe, Danne och Simon så att de tar tältet vid sig.
Så bor vi vid dem också.
Det hade varit mysigt.

Nu hoppas jag bara att det blir fint väder.
För regnar det är det inte kul.
Jag hatar att sova i tält när det regnar.
Jag hatar att frysa när jag sover.
Att frysa är iof aldrig trevligt.
Så sol och härligt väder hade inte suttit fel under de dagar vi är där.
Och antagligen sticker vi hem på söndag kväll.
Så jag får bli väckt med tårta på sängen när jag fyller år.
Fast det är egentligen bara en bonus.
Mest är det att det nog kan vara skönt att komma hem redan då.
Och slippa allt skit den sista natten.
Men ja, det får vi väl se hur det blir.
Jag vill hem på söndagen iaf.

Det här med Roskilde är lite roligt tycker jag.
För jag har fått höra från många personer att de fått frågan hur de kan låta mig åka.
Somliga som menar att jag är ju inte tilräckligt gammal för att åka på festival.
Det är de jag har kännt länge.
De som fortfarande ser mig som en liten jobbig, knubbig flicka som inte kan klara sig själv.
Somliga har menat det att jag inte är tillräckligt gammal för att åka iväg själv.
Det är de som tror att jag ska sticka dit ensam, supa mig redlös och bli våldtagen och misshandlad.
Det tänker jag inte.
Sen finns det de som har menat det att jag ju har pojkvän.
Jag förstår vad de menar, men det förändrar inte det faktum att jag är jättekär och tycker supermycket om honom och adrig skulle vilja göra något som sårar honom eller förstör det vi har.
Så som jag ser det komemr det bli en upplevelse.
En otroligt rolig upplevelse.
Och om drygt en vecka är jag hemma igen.
Och kan sammanfatta hur det evrkligen har avrit.
För jag kan ju inte emr än föreställa mig nu.
Och hoppas, önskas och verkligen hålla tummarna för att allt blir som vi planerat och att vi får skitkul.

Nu ska jag först bara packa upp från paddlingen innan jag börjar packa till Roskilde.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0