Labbrapport vs. Blogg

Ja jag vet, jag har världens sämsta (usch jag kommer inte på ordet, vad är det för fel på mig? och Stephanie gick direkt när hon skulle hjälpa mig komma på det).
Jag måste verkligen skriva min jobbiga labbrapport nu men nånting håller mig borta från den och får mig att hitta andra saker att göra istället.
Något som inte är bra då jag inte kommer ha alls mycket tid senare idag att skriva den på.
Jag måste verkligen skärpa mig!
Jag vet dock inte vad jag ska skriva där och det är så mycket skönare att skriva något utan att det kommer avgöra ens framtid.
Usch, varför tänker jag ens så?!

Hjälp, alla ord bara försvinner från mitt huvud när jag ska skriva ner dem.
Känns som att det verkligen inte är menigen att jag ska skriva nånting alls.
Ändå vill jag alltid skriva.
Av någon konstig och skum anledning för det är ju knappast så att jag skriver när de kunskaper elerl tankar som jag faktiskt skulle kunnat använda på något bra sätt.
Som folk skulle haft någon nytta av alltså.
Jag kanske skulle gjort det någon gång.
Sett vad det ledde till.
Hm, vem vet, det kanske kommer en dag.

När jag precis gick en liten runda genom skolan (en runda som tar typ 30 sekunder) kom jag att tänka på en sak.
Jag skriver aldrig alla de saker jag tänker på.
Alltså de där som jag hade kunnat använda mig av för att starta en diskussion.
Eller bara som ett konstaterande.
Som fenomenet att bortse från det äckliga tilltrampade omkring oss och gå vidare och låtsas som att man inte har sett det.
Som att saker förlorar betydelse då man har annat at tänka på.
Som så mycket annat jag börjar tänka på då jag tar mina rundor på cykeln/via fots/i bilen/eller bara snurrandes runt på skrivbordsstolen.

Nu ska jag skriva om genomsnittliga antalet syeatomer per kolatomer och på vilket sätt det påverkar lågfärgen bland alkoholer.
Lycka till till mig.

Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0