HIV-mannen vs. Stålmannen

Läste precis på en sida en som jämförde HIV-mannen med stålmannen. Llite intressant jämförelse tycker jag. Fast personen i fråga kom fram till att HIV-mannen var som stålmannen men ändå inte. Jag har lite svårt för att se liknelserna men vsst. Det är väl upp till var och en att tolka och se saker som de vill.

Denna dagen har varit riktigt slapp. Imorgon ska jag dock träffa My och gå och mysa med henne i stan.Det ska bli jättemysigt. Och sen ska vi försöka fixa ihop en gammal hederlig filmkväll. Om nu folk kan. Ah, några blir vi iaf. Så det ska också bli mysigt. Det är ju länge sedan vi hade filmkväll. Rikigt länge sedan. vi hade vara gamla hederliga filmkvällar alltså. Som vi alltid hade innan. Borde nog börja med det igen. Hehe och jag menar riktiga filmkvällar alltså, inte några andra sorters filmkvällar.

Läste i Cosmo idag faktsikt. Hehe, det tyder på att det är en slappedag om jag läser veckotidningar. Där stod iaf om att 2006 var året då integriteten tackade för sig och det privata blev det offentliga. Bland annat genom bloggar. Jag tror det är väldigt sant. Människor, bland annat jag uppenbarligen, bloggar om allt mellan himmel och jord nu för tiden. Är det bra eller dåligt? Och varför känner vi sånt behov nu för tiden för att skriva om vårt privatliv så att verkligen alla kan läsa det? Har vi kanske tröttnat på att hålla privatlivet hemligt? Räknas det som privatliv när det inte är hemligt längre föresten? Ja kan bara säga utifrån mig själv och mina egna aninar men jag tror att bloggar har blivit ett sätt för människor att söka efter den uppmärksamhet ch bekräftelse som alla strävar efter. Som alla har ett behov av. Jag tror bloggar är bra för folk bestämmer ju fortfarande hur mycket de vill tala om, hur mycket de vill ska komma ut, men man kan ändå lära känna en person anska bra genom en blogg. Iaf vissa sidor av personen. Sidor som man kanske annars inte hade lärt känna. Det är därför intressant med bloggar tycker jag. Oj, vad hände med mig egentligen? Varför skriver jag detta här nu? Hehe, skumt, men sant dock.

Nu ska jag nog snart sova så jag är pigg i stan imorgon. Annars blir nog My arg på mig, hehe.

Hej.

Kommentarer
Postat av: Steph

Hullo finaste du. Du har gått och blivit djup nu när det nya året är invigt, intressant, intressant.

Jag tycker att Stålmannen och HIV-mannen skulle vara varandras motsatser och motsatser tenderar att vara väldigt lika varandra. Skumt.

2007-01-04 @ 17:53:56
URL: http://pingvineriburk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0