Seeegt.

Jag är sjuk idag.
Som alla andra dvs.
Vaknade i morse och ville verkligen stanna hemma för huvudet mådde piss och likaså halsen.
Men så har man redan missat så många bildlektioner så jag var lite tvungen att gå idag.
Det var ändå helt okej där fast jag var oerhört seg och allmänt frånvarande.
Ja, frånvarande är nog dagens tillstånd faktiskt.
Jobbade lite på kontoret sen efter skolan.
Fast ja, det gick ju väldigt segt där för mig.
Men sen kom dagens huvudpunkt.
Cyklingen hem.
Trots att jag knappt kunde cykla för att knät protesterar högt mot allt som har med belastning på det att göra.
Men trots det så var det underbart.
Det regnade sådär perfekt för att cykla själv i regnet i halvmörker, lyssna på musik och sjunga med.
Det regnade precis lagom för att bilarna och andra ute i omgivningen ska ha så pass dålig sikt att man kan ta i extra när man ska sjunga med ansiktsuttrycken för det är ändå ingen som ser vad man gör.
Det är härligt som bara den.
Sen kom jag hem, satte mig och ritade lite (ja, jag ritade faktiskt. Tänkte måla men skulle skissa upp det först bara för en gångs skull och då blev jag faktiskt nöjd med skissen så den fick bli tavlan typ. Nu ska jag bara sätta lite färg på den också. Så det blir ju måla ändå.)
Sen gick jag och lade mig i soffan och sov.
Hur länge har jag ingen aning om men det var iaf tillräckligt länge för att Hanna (som ska sova över här i natt) och Louise hann baka paj.
Gud vad jag har ätit denna veckan.

Nu har jag tittat på "Let's dance" och är jättedanssugen.
Jag vill bli proffesionell dansare.
Alla har vi ju våra drömmar.
Surreal but nice.

Kom precis på att dagens höjdpunkt är det lite oklart om det är cykelturen som tog priset.
Jag har nämligen fått tillbaka mina underbara hörlurar (hörlurar som stannar i öronen även när man cyklar och som det kommer ljud ifrån båda örongrejerna.).
Dessutom har Louise hittat sin MP3 som jag trodde att jag ahde blivit av med.
Jag hade nästan beställt en ny till henne nu ju bara för att jag var den skyldiga till dess försvinnande.
Jag är faktiskt ärlig när det komemr till sådant.
Men ack så fel jag hade.
Min kära lillasyster har låtit mig tro att jag har blivit av med hennes MP3 i mer än tre veckor.
Samtidigt har den legat på hennes rum hela tiden utan någons vetskap om det.
Så jag är glad idag.
Sjuk men ändå lite glad.
Fast det blir ju inget festande denna helgen heller.

Jag var föresten hemma hos Johan igår.
I hans nya (kanske inte så ny längre men första gången jag var där iaf) lägenhet.
Det blev jag, Johan, Emil, Felicia och Stephanie.
Det var supermysigt.
Sådär riktigt trevligt och mysigt som det blir ibland.
Ja, så var det.
Mysigt.

Nu ska jag gå och vara social igen.
Eller ja, det kanske inte är så socialt att ligga i soffan intill alal andra och halvsova men ändå.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0