Ingen rubrik alls för fantasin har dalnat väldigt.

Det här är inget liv
Det är ett sorligt substitut
Ett slags tidsfördriv
Var det du som ringde förut?
Jag lät det ringa ut

Det här är bubblornas tid
Så mycket tomhet och mörka gap
Här blir man paranoid
i ett slags kollektivt utanförskap
som vi har vant oss vid

JA, idag blev jag på dåligt humör rätt vad det var.
Sånt där jobbigt dåligt humnör som jag inte vet varför jag är sur men ändå är jag sur på allt och alla.
Och grinig.
och allmänt bara ÖH! (det där ljudet som inte går att sätta ord riktigt på.)

Jag tänkte att det skulle bli bättre när jag hade fått dansa av mig lite men sen visade det sig att Salsan var inställd.
Men Rib följde ändå med mig hem och vi gjorde pannkakor och snackade en massa.
Det var mysigt.
Riktigt mysigt.
Så mitt humör blev mycket bättre faktiskt.
Sen var jag på kontoret en stund senare under kvällen och hjälpte till efer flytten.
Så jag har varit händig också.
Även om jag välte ner alla hyllor i en bokhylla på en gång så alla hörde var jag var med besked.
Men ah, det händer oss alla.

Jag har städat mitt rum idag.
Duktigt av mig tycker jag.
Tvunget tycker mamma.

Mm, humöret har varit sämre idag, tyvärr.
Och jag vet ng kanske lite varför.
Men usch, det ska det inte få vara.
Det ska inte få göra mig sur och grinig.
Nä, jag ska skärpa mig.
Men det går inte alltid lika bra.
Typiskt hade Isak just den tröjan på sig idag också.
Som ett tecken från en sån där jobbig sak som bestämmer saker om ens liv.
Ett tecken att "Nu ska du fan tänka på honom och bli påmind om allt som hade med det att göra!".
Ett dåligt tecken.
Jag tycker ju inte om såna tecken, det trodde jag den där teckenkonstrueraren visste.
Jag vill ha goda tecken, annars kan det vara.

Nu måste jag gå och rita ett äpple.
Sen är min bildkurs avslutad.
Gött gött gött.
Fast den har ändå varit ganska mysig.

Måste komma fram till vad som ska hända i helgen också.
Nånting måste ju hända.
Mäh.

Hej.

Kommentarer
Postat av: Rib

Gumman då, och jag menade inte när jag kallade dig en problemfisse! hihi. Du är en söt fisse som jag gillar mucho! Nästa vecka ska vi dansa salsa, helt underbart!

2007-02-09 @ 19:01:07
URL: http://youdontknowmesowell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0