Fem saker ni inte visste om mig

Läste precis runt i några för mig tidigare okända bloggar.
En hade skrvit om "fem saker som ni inte visste om mig".
Så jag tänkte sno idén och skriva det jag med.
Så började jag tänka.
Och kom då fram till en ganska hemsk sak.
Jag kan verkligen itne komma på fem saker som folk inte vet om mig.
Jag ahr försökt men komemr inte fram till nåt.
Och det mina kära, tycker jag är ganska hemskt.
Jag vill ju vara lite mystisk och hemlighetsfull.
Inte för att jag ens är i närheten av det men jag trodde iaf att jag ahde saker som folk inte visste om mig.
Är jag så sjukt avslöjande att jag inte har några hemligheter?

Nä nu ska jag koncentrara mig på att komma på nåt som folk inte vet.
Ni får ursäkta mina fantasilösa och antagligen tråkiga saker jag komemr på men det är ju iaf nånting.
Och nånting är ju bättre än inget.
Väl?

Här kommer det iaf (en del är kanske redan kännt för somliga men ni kan ju itne begära för micket av mig):

  • Jag är ändå ganska händig (trots min ibland stora klumpighet) och tycker om att skruva ihop och isär möbler. Har satt ihop det mesta på mitt rum själv och även en helde l på vinden.
  • Jag kan inte gå upp för källartrappan själv sakta utan att titta mig bakom ryggen för att se om där komemr någon. Så har alla vi barn i min familj alltid fått göra är vi bott här. Varför vet jag inte men alla har vi fått för oss att det finns nåt otäckt som gömmer sig i badkaret.
  • Jag kan inte gå på branter nära ett stort stup pga min höjdrädsla. Kommer jag till en sån situation så sätter jag mig enr på marken i förtvivlan och blir rörelseförlamad av skräck.
  • Jag önskar, trots min stora dröm om att bli läkare så att jag kan hjälpa folk, att jag kunde jättemycket om något ämne så att jag kunde tillbringa dagarna med att föreläsa för folk om något som jag evrkligen kan. Jag vill tala inför många många människor och berätta, direkt från huvudet, om de kunskaper jag har. Ja, jag vill ha kunskaper som folk faktiskt också hade kunnat sitta och lyssna på då också.
  • Jag tror inte på att två människor kan leva lyckliga ihop i alla sina dagar utan att fundera på om det inte finns något bättre för dem där ute någon annan stans. Jag tror, trots min sjukt romantiska och kärlekskranka sida, att det inte finns en som är en "perfekt match" för någon utan att kärlek egentligen handlar om att veta den andras brister och försöka leva med dem. 
  • Jag har hållit en människa i dess hand då den somnade in. Och jag har känt ett lugn över att en dag själv få göra det. Även om jag tycker det är sjukt läskigt att jag om 200, ja  förmodligen redan om 100 år, kommer vara bortglömd.

Oj, det blev tom. sex saker.
Nu orkade jag inte komma på fler saker, men vem vet?
Det kanske kommer en uppföljning någon gång.
Men detta får duga så länge.

Hej.


Kommentarer
Postat av: Anna

jaha, nu finns det ju ingenting vi inte vet. nu är du ju VERKLIGEN inte hemlighetsfull.. dåligt. och ja, jag visste redan att du var händig, eller åtminståne bättre än jag på att såga. :P

2007-02-04 @ 18:33:51
URL: http://yourselforsomeonelikeyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0