When we were young.

I ettan hade vi idrott.
Det saknar jag.
Vi simmade bla.
Tog guldmagistern.
(Jag borde föresten försöka simma lite då och då. Det är skönt.)
För oss som blev klara före de andra gjorde vår lärare att vi med hjälp av ett tidtagarur skulle slumpas fram till att göra olika saker.
En uppgift på ett matteprov hade detta i sig för att få in lite statistik också.
Där stod också de olika sakerna man kunde få i uppgift att göra.
Jag fick simma 50 m delfinsim, 400 m bröstsim och nåt annat om jag inte minns helt fel.
Det kanske jag gör.
Det var de tråkiga av sakerna.
Rebecca vet jag fick simma 50 m hundsim med skall.
Det var kul.
Det gjorde hon inför oss alla som var där.
Danne dock, lyckades pricka in att få tre glassar.
Vi skulle stoppa tidtagaren tre gånger.
Och alla tre gånger fick han glass.
Han är duktig den där bonnen.
Enligt mina uträkningar på provet var det en sannolikhet på 0,64 ppm (=0,00064%) att få det.
Han är sjukt lyckosam den där bonnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0