Love and joy come to you.

Jocke tyckte jag borde plugga lite idag också.
Att jag inte borde titta mer på Heroes.
Men det är sjukt svårt.
Jag är på avsnitt fem på säsong två nu.
Såg fjorton avsnitt igår.
Kanske ska jag be Anna lite om hjälp.
Hon vet hur man gör när man är fast.
Eller hur man döljer det kanske.
Vilket som funkar för min del iaf.

Men jag låter bli just nu iaf.
Även om det är sjukt spännande.

Så nu letar jag upp gamla anteckningar från hela D-kursen i matte inför nationella provet på måndag.
Mitt miniprojekt behöver jag BIG time hjälp med.
Fattar inte vad de vill att jag ska visa.
Fattar inte vad uppgiften går ut på.
Iaf, hursom helst och det jag försökt komma till hela tiden.
Så tittar jag bland alla gamla matteanteckningar.
Det är sjukt roligt.
Inte matten.
Men de konversationer man hittar i marginalen.
DE är roliga.
Sjukt roliga.
Minnen från en svunnen tid.
Minnen från de vi var då.
För ett år sedan.
Det är lite otroligt vad som har hänt sedan dess.
Det märker man när man läser konvensationerna.
Det var gamla tider det.
Och faktiskt, även om jag saknar de tiderna som tusan på ett sätt.
Så är det ganska skönt att inte vara där nu.
Riktigt skönt faktiskt.

Nu återstår det bara att hitta några anteckningar som kan fräscha upp mitt minne inför provet.

(Och jag lyssnar på julmusik nu för det är faktiskt december trots allt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0