I'm a changer.

Nu är jag glad igen.
Ska jobba imorgon mellan fem och halv sex.
Sen kommer Jocke och de andra Skaragangstrarna ner hit någon gång under dagen.
De skulle kommit idag men de behövdes där en natt till.
Så jag får sakna Jocke en natt till nu.
Men sen.
Sen kommer de.
Så jag är glad.

Idag var jag och skulle fynda ute i affärerna tänkte jag.
Men jag blev sjukare av att gå i dem så jag tyckte inte det var så kul att gå där som jag hade tänkt.
Så allt jag fick handlat var en tjocketröja och en t-shirt.
T-shirten hade en spindel på sig.
Det ni.
Jag kan ju iaf låtsas som att jag har övervunnit min rädsla.
Men ja, den där orangea spindeln såg inte så verklig ut.
Så den klarar jag faktiskt av.

Nyårsklänningen tror jag inte blir sydd.
Jag orkar inte.
Det blir inte snyggt dte jag först hade tänkt.
Och jag orkar inte börja om helt på en ny.
Jag får väl hitta nåt i garderoben istället.
Eller sticka ut med Jocke och Skarapojkarna och handla klänning.
Som jag inte direkt tror att de vill.
Inte jag heller för den delen.
Det får bli en gammal trasa från garderoben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0