;;;

Molnen rör sig snabbt över himlen.
Det syns tydligt genom fönstrena i mitt rum.
Fönstrena som vätter ut mot den tomma sensommar-trädgården.
Det är fuktigt, nej blött, i gräsmattan från regnet som kommit under dagen.
Regnet som forsade ner som ett vattenfall från himlen.

Molnen rör sig snabbt över himlen.
På väg mot nya mål.
Himlen växlar mellan mörk och ljus.
Mellan oro och lugn.
Det är som att den har svårt för att bestämma sig.
Eller som att något knuffar molnen åt sidan.

Molnen rör sig snabbt över himlen.
Och här sitter jag på mitt rum.
I hår, snart torrt efter cyklingen i regnet.
Sitter och betraktar omvärlden genom mitt fönster.


Molnen rör sig snabbt över himlen.
På andra sidan glaset.

Kommentarer
Postat av: Anna

EMOOOO! jej! :D

2007-08-16 @ 22:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0